וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר מפחיתות את התעריפים לתושבי הצפון

ערן גבאי

2.8.2006 / 16:09

פרטנר, סלקום ופלאפון נענו בכך לבקשת שר התקשורת. תושבי הצפון: להרחיב את ההטבה גם לתושבי הצפון שאינם מתגוררים בביתם



פרטנר, סלקום ופלאפון החליטו להרים את הכפפה שזרק שר התקשורת, אריאל אטיאס, ויאפשרו החל ממחר, לראשונה מאז תחילת המערכה בצפון, הפחתת תעריפים בגובה 50% לכל מי שיבצע שיחות ברשתות הסלולר בצפון בין השעות 20:00 ועד 08:00 בבוקר למשך שבוע ימים.

השר אטיאס פנה אתמול לשלושת מנכ"לי חברות הסלולר הגדולות בישראל בבקשה להפחית עבור תושבי הצפון את תעריפי השיחות. עד כה הציעו חברות הסלולר הנחות רק בתעריפי ה-SMS.

את גליה, תושבת יובלים שליד כרמיאל, לא בטוח שהבשורה הזאת תשמח. כבר כשבוע שהיא מנסה לגרום לכך שחברות הסלולר יפחיתו את תעריפי הסלולר עבור תושבי הצפון, אבל לא רק עבור מי שנשאר בצפון, אלא גם עבור תושבי הצפון שנסעו דרומה.

בפנייתה ל-TheMarker סיפרה גליה: "כבר כשבועיים שאני נודדת עם ילדי ומכורח המציאות אני לא יכולה להשתמש בקו הבזק שברשותי שנמצא בביתי. מכיוון שבתקופה לחוצה זו יש צורך להתייעץ, לפרוק מתחים ולברר מה שלום הקרובים שנשארו בצפון - אין לי ספק שחשבון הסלולרי שלי יהיה גבוה בהרבה מכרגיל".

כשפנתה גליה באופן עצמאי לפרטנר וביקשה מהחברה להתחשב במצבה, נענתה בסירוב ולכן פנתה גם למשרד התקשורת. שם נאמר לה כי מדובר בחברות פרטיות ולכן אין באפשרותם לעשות דבר. ייתכן שפניות רבות של לקוחות נוספים למשרד התקשורת, האיצו את ההודעה ששיחרר השר.

"אין לי כל ספק שהמלחמה הזו מעלה עד מאוד את רווחי כל החברות הסלולריות. לא מספיק להגיד משפטים יפים בפרסומות מלווים במוסיקה לירית", אומרת גליה, "דרושה הנחה משמעותית במחירי השיחות לכל תושבי הצפון, ויפה שעה אחת קודם".

ואכן, בכירים בחברות הסלולר מודים כי מאז תחילת המלחמה בצפון, ולמרות שחלק גדול מהאזרחים וממשתמשי הסלולר שוהה במקלטים, כמעט שלא נפגע היקף השיחות הקוליות ברשתות. במקביל, דיווחו החברות על גידולים של מאות אחוזים בצריכת שירותי אינטרנט סלולרי ושידורי חדשות בסלולר, וכן גידול בהיקף הודעות ה-SMS הנשלחות. בחברות דיברו בעיקר על בעיה באיזון העומסים ברשתות, ולא בהיקף דקות השימוש.

נזק משמעותי יותר עשויה המערכה בצפון לגרום לחברות הסלולר בהכנסות משירותי רומינג (נדידה) הנובעות מכניסת תיירים לישראל ומשימוש ברשתות הסלולר המקומיות. אם תפגע התיירות בישראל, ייפגעו הכנסות חברות הסלולר בפעילות המהווה כ-5% מסך ההכנסות שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully