וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: רמת אי הוודאות עדיין גבוהה

טל לוי

3.8.2006 / 9:15

מזהירים: "שוק המניות ורמות המחירים בבורסה אינם לוקחים בחשבון את התרחיש הפסימי, לפיו המלחמה עלולה להימשך תקופה ארוכה"

"ציפיות השוק כיום מגלמות את סיום המלחמה תוך זמן קצר. עם זאת, רמת אי הוודאות עדיין הינה גבוהה, ובטווח הקצר צפוי המשך מסחר תנודתי - בעיקר על רקע ההתפתחויות בגזרה הבטחונית - אך גם על רקע ההתפתחויות מעבר לים. לנוכח ריבוי גורמי אי הוודאות, אנו ממליצים לנקוט בזהירות ולהצטייד בהגנות לטווח הקצר", כך כותבים הבוקר בבנק לאומי. "בטווח הארוך, בהנחה שהלחימה לא תימשך לאורך זמן רב ולא תפגע בקצב הצמיחה המוערך וביציבות הפיננסית, אנו צפויים להיות עדים לחזרה לתוואי של עליות שערים".

בלאומי מציינים כי שוק המניות ורמות המחירים בבורסה אינם לוקחים בחשבון את התרחיש הפסימי, לפיו המלחמה עלולה להימשך תקופה ארוכה והשלכותיה על הכלכלה והעורף עלולות להיות חריפות יותר. מנגד, כותבים שם כי המסחר בבורסה בשבוע האחרון מושפע מהתרחיש האופטימי, לפיו המלחמה נמצאת על סף סיום והמערכה צפויה להיסגר בעוד מספר ימים - זאת בהתאם ללחץ שמופעל ויופעל בהמשך על ישראל מצד האמריקאים. תרחיש זה תומך בהערכות הרווחות כי הפגיעה בכלכלה והשלכות הלחימה צפויות להיות יחסית נסבלות.

לנוכח המשך העצבנות בשוק, ממליצים בלאומי לנקוט במדיניות זהירה ולהמשיך להחזיק בתיק קצר. כך למשל, באפיק השקלי ממשיכים להמליץ בבנק על השקעה במק"מ או להשקיע באפיק הצמוד לתקופה בינונית כהגנה מפני עליית מחירים במשק, שעלולה להיגרם בשל עליית הדולר. לנוכח הצפי להרחבת פערי התשואה, ישנה עדיפות להחזקת איגרות חוב קונצרניות בעלות דירוג גבוה, והתייחסות להשקעה זו כארוכת טווח.

בלאומי צופים מסחר תנודתי בשוק המט"ח, אשר יושפע מההתפתחויות בגזרה הבטחונית. בסך הכל, מעריכים בלאומי שהאירועים האחרונים אינם מהווים איום מאוד מהותי על המשך הצמיחה הכלכלית באזורנו, וכי המשקיעים הזרים ימשיכו לראות בישראל יעד השקעה מועדף לביצוע השקעות ריאליות ופיננסיות בהשוואה לשווקים מתעוררים אחרים, וזאת תחת ההנחה כי הלחימה לא תימשך לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully