וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש של סייבר דיאלוג: בני נוער קונים באינטרנט פחות ממבוגרים

הארץ

29.7.2001 / 8:51

מאת יובל דרור

בני הנוער הם הקבוצה המועדפת על המפרסמים באינטרנט - המחקרים מראים כי קבוצה זו היא בעלת הסיכוי הגדול ביותר לבצע רכישות ברשת. ואולם מחקרים חדשים מלמדים כי למרות מרכזיותה של קבוצה זה בדמוגרפיה המקוונת, מעדיפים בני הנוער לבצע פשיטות קצרות על האינטרנט: הם מתחברים, משיגים את מבוקשם ומתנתקים. את השיטוטים הארוכים הם משאירים למבוגרים.

מחקר חדש של חברת המחקר סייבר דיאלוג (Cyber Dialogue) מגלה כי בארה"ב לבדה מתחברים לפחות פעם אחת בחודש לאינטרנט כ-17 מיליון בני נוער בגילים 17-12, המהווים 75% מכלל בני הנוער בארה"ב בשכבת גיל זו. לשם השוואה, רק 42% מקטגוריית המבוגרים מתחברים לאינטרנט לפחות פעם בחודש. ואולם דפוסי הגלישה בין שתי הקבוצות שונים באופן מהותי.

בניגוד לדעה הרווחת ולפיה בני הנוער זנחו את משחקי הבייסבול, את הטלוויזיה ואת החברים לטובת גלישה באינטרנט, מחקר של חברת ג'ופיטר מדיה-מטריקס מגלה כי בממוצע בילו בני הנוער באפריל האחרון רק כשליש מממוצע הדקות של המבוגרים - 837 דקות בחודש. בנוסף, בני הנוער מתחברים לאינטרנט פחות פעמים מבחינת מספר הימים בחודש: שמונה ימים בחודש בממוצע, לעומת 15 ימים שבהם מתחברים המבוגרים לאינטרנט.

ואולם בניגוד למבוגרים, נראה כי בני הנוער יודעים בדיוק מה הם מחפשים: 75% מהם משתמשים בתוכנות למסרים מיידיים - לעומת 44% מבין המבוגרים; יותר ממחצית מהם מורידים קובצי מוסיקה - לעומת 29% מקרב המבוגרים; ובאופן מפתיע למדי, בני הנוער קוראים יותר חדשות ובודקים תוצאות ספורט מאשר מבוגרים. מכאן שדפוס הגלישה של בני הנוער נוטה להיות קצר וממוקד, בעוד המבוגרים מבצעים מספר רב של פעולות על פני זמן ארוך יותר.

השאלה העולה ממחקרים אלה היא אם כדאי בכלל להשקיע בשיווק מקוון לבני נוער. ממחקר של חברת & American Life Project Pew Internetעולה כי רק 31% מקרב בני הנוער ביצעו אי פעם רכישה באינטרנט, לעומת 53% מקרב המבוגרים. ואולם יש להביא בחשבון שרוב בני הנוער אינם מחזיקים בכרטיס אשראי, המשמש אמצעי הרכישה המקובל באינטרנט.

יתרה מכך, ממחקר אחר של ג'ופיטר מדיה-מטריקס עולה כי 29% מקרב בני הנוער הודו כי לפני שרכשו מוצר בחנות, ערכו סקר שווקים באינטרנט. נראה אם כן, כי אף שבני הנוער אינם מוציאים כסף באינטרנט, הם מחליטים על מה להוציא כסף באמצעות האינטרנט. "בני נוער רבים רואים באינטרנט קניון אחד גדול: מקום שבו פוגשים חברים, משחקים ובודקים מוצרים, גם אם אין כוונה לרכוש אותם", הסביר ג'ררד בלנק, אנליסט בחברת ג'ופיטר מדיה-מטריקס.

בלנק הוסיף כי מספר הדקות ששוהים בני הנוער באתר האינטרנט של אמזון זהה לזה של המבוגרים, ואולם שיעור הרכישות שהם מבצעים נמוך יותר. "מכאן שעל בעלי אתרי המסחר האלקטרוני להבין את ערך אתר האינטרנט כמקור לרכישה שלא דרך האינטרנט", אמר. לדבריו, החיבור בין ערוצי השיווק המקוונים למסורתיים הכרחי לחברה המעוניינת למשוך את בני הנוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully