וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק מתמודדת על רכישת 700 תחנות דלק באירופה

שרון קדמי

3.8.2006 / 10:20

היקף המכרז נע בין 800 מיליון דולר למיליארד דולר, וההחלטה לבחון את הרכישה באירופה התקבלה כבר לפני מספר שבועות

יצחק תשובה לא חיכה לראות את תוצאות המכרז לרכישת בית הזיקוק באשדוד. החברה הבת של קבוצת דלק, דלק פטרוליום, מתמודדת במכרז לרכישת 700 תחנות דלק במערב אירופה. על כך הודיעה החברה לבורסה לניירות ערך לפני דקות אחדות. החברה ציינה בהודעתה כי עיכבה את ההודעה בהתאם לתקנה המאפשרת לה לעשות כן, מאחר שלטענתה הדבר היה עלול למנוע או להרע את תנאיה במכרז.

היקף המכרז נע בין 800 מיליון דולר למיליארד דולר, וההחלטה לבחון את הרכישה באירופה התקבלה כבר לפני מספר שבועות. בכירים בחברה אמרו השבוע ל-TheMarker כי "ההפסד במכרז באשדוד צורב, אבל לא נורא. יש לנו אלטרנטיווה שמחכה, וכעת לאחר שהתפנו לנו 800 מיליון דולר - בהחלט יהיה לנו מה לעשות בהם".

זו תהיה למעשה הפעם הראשונה שהחברה הבת דלק פטרוליום, העוסקת בפעילות שיווק הדלק בארץ, יוצאת לפעילות בחו"ל. הביצועים של פטרוליום בישראל אינם מצביעים על הצלחה, מאחר שהחברה - שנאבקת בתחרות הקשה מול החברות האחרות - רושמת הפסדים. עם זאת, יציאתה של החברה לחו"ל, במידה שתזכה במכרז, עשויה להפוך את הקערה על פיה.

דלק US, אף היא מקבוצת תשובה, כבר פועלת זמן רב בחו"ל. בבעלותה בית זיקוק בטקסס שנרכש בשנה שעברה תמורת 78 מיליון דולר, וכן החברה מפעילה כ-400 תחנות דלק בדרום-מערב ארצות הברית, המניבים לחברה הבת רווחים נאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully