וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-0.3%

טל לוי

6.8.2006 / 17:29

טבע עלתה ב-3%. עליות של יותר מ-2% במניות הנדל"ן. קבוצת דלק הוסיפה 3.4% ואורמת עלתה 2.4%

בורסת תל אביב סיימה את יום המסחר הראשון השבוע בעליות קלות: מדד המעו"ף הוסיף 0.3% וננעל ברמה של 806.97 נקודות - מרחק 1.1% בלבד מרמתו ערב פרוץ הלחימה. מדד ת"א 100 עלה 0.5% וסיים ברמה של 826.43 נקודות. עליות של עד 0.2% נרשמו בשוק הסולידי, ומחזור המסחר הסתכם ביותר ממיליארד שקל.

הבורסה כבר עלתה ביותר מ-0.5% במהלך היום אולם החלה לדשדש לאחר שנודע כי עשרה ישראלים נהרגו ו-14 נפצעו, לאחר שרקטה שירה חיזבאללה נפלה בשטח פתוח בקיבוץ כפר גלעדי. אמנם האירוע נתן את האות להתמתנות בירידות, אולם גם התקרית הזאת לא עצרה את העליות עם תום המסחר. ככל הנראה מעריכים הפעילים כי גם האירוע הקשה היום אינו בעל השלכה אסטרטגית חזקה, והציפיות להפסקת האש הקרובה עדיין קיימות.

"נראה כאילו ההיגיון של השוק לא פועל לפי ההיגיון שלנו" העריך פעיל בשוק המוסדי לקראת סוף המסחר. "השוק מנסה לצפות קדימה והוא ממשיך להסתכל על הפסקת האש הקרובה. עם כל הצער, נראה שהחושים של האנשים התקהו מעט וראינו בשנים האחרונות, שגם פיגועים מורידים את המדדים לזמן קצר בלבד". עוד ציין כי "יש מחזור גבוה, והמשמעות היא שיש מי שקונה גם היום".

הבוקר נודע, כי ישראל ויתרה על דרישתה לפריסת כוח בינלאומי חדש בדרום לבנון, והסכימה שכוח האו"ם יוניפי"ל יפקח על הפסקת האש. בטיוטת ההחלטה על פתרון המשבר הלבנוני, שהגישו אתמול ארה"ב וצרפת למועצת הביטחון של האו"ם, נאמר שיוניפי"ל יוחלף בכוח בינלאומי חדש רק אחרי שישראל ולבנון יסכימו לעקרונות של הסדר ארוך-טווח. גורם פוליטי בכיר בלבנון הודיע, כי לבנון אינה מסכימה עם הצעת ההחלטה של האו"ם.

בדומה לשבועות האחרונים, ימשיכו הידיעות בגזרה הבטחונית להשפיע על המסחר. עם זאת, בהסתמך על המתרחש לאחרונה, מעריכים בשוק, כי עדיין מדובר במלחמה בהיקף מוגבל בזמן, שהשפעתה על הכלכלה אמנם תורגש, אך לא תהווה מכה כואבת למשק.

גם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ציין בשבוע שעבר כי נקודת המוצא הטובה של התקציב לפני האירועים תאפשר לממשלה לעמוד ביעד הגירעון ב-2006 בתנאים אלה - אם הלחימה תסתיים בתוך זמן קצר.

עליות נאות נרשמו במניות הנדל"ן אשר הוסיפו 2.1% בממוצע: כלכלית ירושלים הוסיפה 5%, אלרוב הוסיפה 5.2% ואפריקה ישראל הוסיפה היום עוד 4.3%

מגמה מעורבת נרשמה במניות שני הבנקים הגדולים: הפועלים נותרה ללא שינוי ולאומי הוסיפה 0.5%.

טבע סיימה בעלייה של 3%והיא המשיכה בכך את המומנטום החיובי שצברה בשבועיים האחרונים, לקראת פרסום הדו"חות ביום שלישי הקרוב. טבע הודיעה בסוף השבוע, כי קיבלה ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישור לשיווק טבליות Venlafaxine, שהן הגירסה הגנריות לתרופת האפקסור של ווית' המיועדת לטיפול בדיכאון. המכירות במונחי תרופת המקור הסתכמו ב-12 החודשים האחרונים ב-152 מיליון דולר.

אורמת עלתה 2.4% לאחר שהחברה הבת, אורמת טכנולוגיות, דיווחה על חתימת שני הסכמים לאספקת חשמל ל-20 שנה לחברת החשמל של נוואדה, שבבעלות חברת סיירה פסיפיק. אורמת טכנולוגיות תקים שתי תחנות כוח גאותרמיות במדינה. בתחילת השבוע שעבר הודיעה אורמת, כי זכתה בפרויקט בהיקף של 200 מיליון דולר בצפון האי סומטרה שבאינדונזיה.

קבוצת דלק הוסיפה 3.4% לאחר שהודיעה הבוקר, כי רכשה את חברת הביטוח רפבליק תמורת 290 מיליון דולר. קבוצת דלק מתמודדת על רכישת 700 תחנות דלק באירופה, בסכום משוער של 800 מיליון עד מיליארד דולר.

גיוון אימג’ינג זינקה 9.8% לאחר שפתחה בפער זהה, וזאת על אף שדיווחה על תוצאות מאכזבות ואף הורידה את התחזית השנתית שלה. ההכנסות אמנם צמחו ב-13% ל-23 מיליון דולר, אך ההפסד התפעולי עלה ל-2.6 מיליון דולר לעומת הפסד של 200 אלף דולר ברבעון המקביל. גם ההפסד הנקי צמח כמעט פי שניים, ל-660 אלף דולר.

אלווריון, המייצרת ומשווקת מערכות גישה לתקשורת אלחוטית רחבת פס, המריאה 11%. חברת אלווריון שיגרה שתי בשורות למשקיעיה: הבשורה הטובה פחות היא שהחברה הפסידה 27 מיליון דולר ברבעון השני של 2006, לאחר שביצעה הפרשה של 23 מיליון דולר לירידת ערך השקעתה בחברת אינטרוויב. הבשורה הטובה יותר היא שמכירותיה של החברה היו גבוהות מממוצע התחזית, בעקבות צמיחה מהירה של מוצרי התקשורת האלחוטית שתומכים בתקן Wimax, בנוסף לציפייה לגידול גם ברבעון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully