וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הכספים של ברן, הפועלת להקמת שותפות לניהול אתרים סלולריים: איחוד רשתות הסלולר בישראל יפחית הסיכוי שנפעל כאן

ערן גבאי

29.7.2001 / 17:13

ששון שילה מציין כי נמשך המו"מ בין קבוצת ברן, פועלים השקעות וקבוצה שלישית להקמת השותפות החדשה; "בכוונתנו לחדור לשווקים באירופה ובארה"ב"

ששון שילה, מנהל הכספים בקבוצת ברן , מסר היום ל-TheMarker.com כי אישור של משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העסקיים לאיחוד רשתות סלולר בין מפעילים שונים בישראל יקטין את הסיכוי שהשותפות החדשה של הקבוצה לניהול אתרים סלולריים, הנמצאת בשלבי הקמה, תפעל בישראל.

שילה ציין כי ממשיכים להתנהל כל העת דיונים בין קבוצת ברן, פועלים השקעות וקבוצה שלישית להקמת השותפות החדשה.

שילה נמנע מלמסור פרטים או הערכות באשר להיקף השוק, אך מנתונים המגיעים מעבר לים (אירופה וארה"ב), שם תחום ניהול והשכרת אתרים סלולריים פורח, המדובר בסכומי כסף גדולים ובחברות בורסאיות עם שוויים המגיעים לכדי 3.5 מיליארד דולר.

"בכל מקרה, לא יהיה בכוחה של ההחלטה באשר לשוק הישראלי להשפיע על כוונתנו לחדור לשווקים באירופה ובארה"ב", אומר שילה. "כל כוונתנו כעת היא ליצור התעניינות מוקדמת בקרב השחקנים הישראליים בתחום".

בשוק הישראלי הולכת ומתגבשת קבוצה נוספת מקבוצת פישמן שבכוונתה ליטול חלק בשוק זה.

שילה מונה שלוש אופציות על פיהן עשויה לפעול החברה החדשה: - רכישת האתרים (שטח וציוד) והשכרתם לתקופות זמן (ככל הנראה של כ-10 שנים). - הקמת רשת עצמאית והשכרת שירותיה. - הקמת "עיבוי רשת" - אתרי סלולר וממסרים חדשים בין אלה הקיימים.

לאחרונה נודע כי פרטנר בוחנת אפשרות להקים חברה, בבעלות שלוש חברות הסלולר (סלקום, פלאפון ופרטנר) או בבעלות גורם שאינו בעל עניין באחת החברות, שתספק עבור כל השלוש תשתית אנטנות משותפת להקמת רשתות דור שלישי. ההצעה לא קיבלה את התייחסותו של הממונה על ההגבלים העסקיים, אך במשרד התקשורת לא הביעו התנגדות לרעיון.

ההערכות הן כי שלוש חברות הסלולר יוכלו לחסוך כ-400 מיליון דולר מהקמה משותפת של הרשת, וכי לולא שיתוף פעולה יידרשו החברות יחדיו לפרוש כ-6,000 אנטנות.

לבד מהקטנת מספר האנטנות הפוטנציאליות להקמה, עלולה החברה המשותפת מקבוצת ברן להיתקל גם במצב בו שלוש חברות הסלולר יחליטו על האחדת שיטות השידור (הסבירות הגבוהה יותר היא התקן האירופי - UMTS) - דבר שיתרום אף הוא לצמצום הפוטנציאל הכספי הטמון בשוק.

כיום כל חברת סלולר בישראל שוכרת אתרי נדל"ן, מקימה את האתרים ורוכשת את הציוד הדרוש לה.

במספר מדינות באירופה קיימת נכונות גבוהה מצד הממשלות לצמצם את מספר הרשתות הסלולריות כך שיהיה קטן ממספר השחקנים בשוק, ובכך להקל על החברות שנאלצו לשלם מחירי עתק בעבור תדרי הדור השלישי (המקרים הבולטים הם בגרמניה ובהולנד). לאחרונה נודע כי חברת פרטנר הפסיקה את ההתקשרות הבלעדית עם חברת התשתיות ברן-רביב מקבוצת ברן, והפחיתה את התשלום לברן בעשרות אחוזים. ברן-רביב הקימה את רשת האנטנות של פרטנר, והתקינה עבורה כ-1,200 בסיסי אנטנות בשווי של כמה עשרות מיליוני דולרים. שתי החברות החליטו ביניהן כי ברן-רביב תמשיך להיות המתקינה העיקרית של פרטנר, אך תקבל רק כמחצית מהעבודות והמחיר שישולם לה יירד.

באפריל הופסק הסכם לביצוע התקנות בין ברן לבין חברת הלוויין יס, וזאת לאחר שברן סירבה להוריד את המחיר שהיא גובה עבור שירותי ההתקנה בבית הלקוח. הפסקת ההתקשרות בפועל תיעשה בספטמבר.

הכנסותיה של ברן ב-2000, שהיתה שנת שיא בפעילות החברה, הסתכמו ב-844 מיליון שקל ורווחיה הסתכמו ב-71 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2001 היו הכנסותיה 226 מיליון שקל ורווחיה 19 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully