וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

FSB סופיריור בנק, שבשליטת משפחת פריצקר, נסגר בהוראת הרשויות בארה"ב

סוכנויות הידיעות

29.7.2001 / 18:35

משפחת פריצקר, שותפתה של משפחת עופר ברויאל קריביאן, החזיקה בחצי ממניות הבנק

FSB סופיריור - בנק הלוואות באזור שיקגו הנמצא בשליטת משפחת פריצקר - נסגר ביום שישי בהוראת רשויות הבנקאות בארה"ב, לאחר שנמצא אשם במדיניות הלוואות לוקה, פיקוח לא נאות על עובדים וניהול חשבונות לא תקין. לבנק היו נכסים בשווי 2.3 מיליארד דולר ופקדונות של 1.6 מיליארד דולר.

משפחת פריצקר, בעלת רשת מלונות הייאט, היתה שותפה של התעשייה האווירית בבעלות על גלאקסי, שנמכרה השנה לג'נרל דיינמיקס תמורת 350 מיליון דולר. כמו כן, שותפה המשפחה יחד עם משפחת עופר בחברת האניות רויאל קריביאן.

במאי השנה הזרימה משפחת פריצקי 355 מיליון דולר כדי לממן את הבנק כחלק מהסכם עם הממשל הפדרלי. בעקבות ההסכם התחייבה המשפחה לקחת תפקיד פעיל בניהול הבנק, לקבל שליטה מלאה בבנק ולהחליף את ההנהלה, אולם ביום שישי הגיעה לסופה פעילותו של הבנק במתכונת זו.

התמוטטות הבנק, שיעבור עתה לפיקוח של הרשות המפקחת על פקדונות הציבור (FDIC), היא הרביעית במספר בתחום הפקדונות בסיכון גבוה השנה. הבנק התמחה במתן הלוואות - מתן משכנתאות, הלוואות לרכישת רווח וכד' - ללקוחות בעלי סיכון אשראי גבוה שלא יכלו לקבל הלוואות בתנאים המקובלים בשוק. עם ההאטה הכלכלית נקלעו הלווים לקשיים ולאחר שלא הצליחו להחזיר חובותיהם לא עמד הבנק בהתחייבויותיו שלו.

אחת הבעיות שהכבידו על סופיריור היתה איגוח מאסיווי של התחייבויותיו: הבנק אסף את המשכנתאות ומכר אותן לצד שלישי, שהנפיק אג"ח כנגד ההתחייבויות, ומכר אותן למשקיעים כמו ניירות ערך בתשואה גבוהה. הבעיה היתה ששיטת חישוב השוויים של הנכסים על ידי הבנק לא היתה מקובלת על הממשלה. לדברי נציגיה, הבנק חישב כמה נכסים פעמיים ולא ניכה את הערך שהם מאבדים בשל העובדה שהתקבולים מהם דחויים לכמה שנים. לפיכך, נדרש הבנק להקטין את ערך הנכסים ממיליארד דולר ל-799 מיליון דולר.

הרשויות מסרו כי כספים שהיו בחשבונות פיקדון מבוטחים עד 100 אלף דולר, אולם כספים בקרנות ביטוח ובפקדונות סגורים אינם מבוטחים. ה-FDIC סיפק אשראי של 1.5 מיליארד דולר לבנק, ששמו ישונה לניו סופיריור. לפי הערכות, ישלמו קרנות הביטוח הממשלתיות חצי מיליארד דולר למבוטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully