וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונו קונה 40% מפורבס

סוכנויות הידיעות

7.8.2006 / 9:50

בני משפחת פורבס מכרו 40% מהחברה לקבוצת ההשקעות אלוויישן פרטנרס הכוללת את סולן U2

בני משפחת פורבס, יורשיו של המו"ל הידוע מלקולם פורבס, מכרו ביום שישי 40% מחברת פורבס מדיה, הכוללת את מגזין "פורבס" בן 89 השנים שהקים סבם, בי.סי. פורבס, את אתר האינטרנט Forbes.com, וכן כמה נכסי מדיה קטנים יותר. הנתח נמכר לקבוצת ההשקעות הפרטית אלוויישן פרטנרס, הכוללת גם את המוזיקאי בונו, סולן להקת יו-2, שהוא אחד מששה השותפים בקרן.

מאז מותו של מלקולם פורבס ב-1990, מכרו ארבעת בניו ובתו כמה מנכסיו - מטוס הסילון הפרטי שלו, אוסף ביצי הפברז'ה, ופריטי אספנים אחרים. אולם העסקה הטרייה יוצאת דופן בהיקפה ובחשיבותה.

תנאי העסקה לא דווחו, אולם מקורות יודעי דבר אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי אלוויישן שילמה 300-250 מיליון דולר. הנתונים לא אושרו רשמית, שכן פורבס היא חברה פרטית. ההכנסות מהעסקה ישמשו את החברה להשקעה בעסקיה ולתשלום רווחים לבני המשפחה.

"הזמנים והנסיבות השתנו", אמר סטיב פורבס בראיון טלפוני משותף עם רוג'ר מקנאמי מאלוויישן. "רצינו למכור כדי לנצל הזדמנויות עצומות שמונחות בפנינו. אלוויישן מבינים בטכנולוגיה, מדיה ודפוס. הם לא רק מקור להון; הם מקור לתובנה".

פורבס הדגיש כי החברה מעוניינת בגמישות תפעולית ולא בנזילות משפחתית, אולם ברור כי המודל העסקי הוותיק שלה "הוכה על ידי האינטרנט", כפי שפורבס ניסח זאת - ופגע בהון המשפחה. המגזין שילם מחיר יקר במונחי אמינות ועמודי פרסום, כאשר שוק הפרסום התמוטט. בנוסף, פגעו בעסקי המשפחה שני ניסיונות יקרים של סטיב פורבס לרוץ לנשיאות, וניסיונות התרחבות בתחום העיתונות המודפסת והאינטרנט - שלא עלו יפה.

  • עוד באותו נושא:
  • u2
  • בונו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully