וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוביץ בחן את רכישת חלקה של מתב בפרטנר

ערן גבאי

7.8.2006 / 13:31

במתב מכחישים את המגעים. השיחות נוהלו גם עם פולאר עד שזו מכרה את המניות לאלרון

חברת יורוקום, שבשליטת שאול אלוביץ, ניהלה בחודשים האחרונים שיחות לרכישת חלקן של פולאר ומתב בפרטנר. זאת, במסגרת השיחות למכירת מניות פרטנר המוחזקות בידי קבוצת המשקיעים הישראלים, שמהווים קבוצת מיעוט בגרעין השליטה בחברה - כך נודע ל-TheMarker.

בינתיים מכרה פולאר לאלרון את אחזקתה בפרטנר - כ-0.54% מהון המניות - במארס השנה, ורשמה רווח הון של כ-25 מיליון שקל. השיחות בין יורוקום, המחזיקה בכ-1.47% בפרטנר, לבין מתב, המחזיקה בכ-1.23% בפרטנר, נמשכו בחודשים האחרונים אך הסתיימו ללא הצלחה בשבועות האחרונים - כך אומר גורם המקורב למגעים. במתב מכחישים את המגעים. שווי האחזקה של מתב בפרטנר נאמד כיום בכ-18 מיליון דולר.

עם זאת, העסקות בין בעלי המניות הישראליים בפרטנר אמורות להתבצע במחירים הנמוכים ממחיר השוק של מניית פרטנר, כ-40 שקל, מאחר שפרטנר מחויבת ברישיונה לאחזקה מינימלית של משקיעים ישראליים. פרטנר כבר הגיעה לסף זה והמניות לא ניתנות למכירה לגורם אחר. מניית פרטנר עלתה בכ-5.8% מאז תחילת 2006.

זו פעם ראשונה שאלוביץ בוחן עסקה פיננסית בשוק התקשורת, כיוון שעד כה הוא התמקד בהשקעה אסטרטגית בלבד בפעילות מכשירי הסלולר של נוקיה; בחברת הלוויין yes; ובאינטרנט זהב, שמתמזגת בימים אלה עם קווי זהב.

בעלי המניות הישראלים בפרטנר מחזיקים בכ-5.25% מהחברה ובעלת השליטה, חברת האצ'יסון, מחזיקה בכ-51.32%. יתרת המניות מוחזקת על ידי הציבור.

מתב מכרה את עיקר אחזקתה בפרטנר כבר ב-2004, וברבעון השלישי של 2005 רשמה בגין מכירה זו רווח הון של כ-164 מיליון שקל. במתב מחזיקה קבוצת דלק של יצחק תשובה, שניהלה באוקטובר 2005 משא ומתן, במסגרת בעלי המניות בכבלים, עם קבוצת האצ'יסון הסינית, לרכישת פרטנר. מגעים אלה הופסקו בינואר השנה.

בעלי המניות בכבלים - קבוצת דלק, "ידיעות אחרונות" ואליעזר פישמן - ניהלו אז שיחות גישוש ראשונות עם מנכ"ל פרטנר, עמיקם כהן, כנציג בעלי השליטה בפרטנר מטעם האצ'יסון וומפואה, על אפשרות לרכוש את השליטה בפרטנר. העסקה אמורה היתה להשתלב כחלק ממיזוג כולל של חברת הסלולר עם תעשיית הכבלים. השיחות היו חלק מניסיון להגיע לפתרון מיזוג הכבלים, שהושג לבסוף לפני כמה חודשים בדרך אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully