וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית בהיקף של 100 מ' ש' נגד חברות הסלולר

ענת רואה

8.8.2006 / 11:55

התובע טוען כי החברות מחייבות את הלקוחות בגין חלקי שיחה שאינה מתקיימת בשיחות בין טלפון סלולרי לטלפון בזק

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה הבוקר תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית בהיקף 100 מיליון שקל, כנגד 3 חברות הסלולר: סלקום, פרטנר ופלאפון. עילת התביעה היא הטענה כי החברות מחייבות את הלקוחות בגין חלקי שיחה שאינה מתקיימת בשיחות בין טלפון סלולרי לטלפון בזק.

לפי הנטען בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד יצחק אבירם ונועם שכנר, למרות שתנאי הרישיון של חברות הסלולר אוסרות גביית זמן אוויר או דמי קישוריות לאחר ניתוק השיחה על ידי מי מהצדדים - הרי שבמצב בו מנוי סלולר יוזם שיחה למנוי בזק, השיחה תחוייב בתשלום עד הרגע בו יוזם השיחה ינתק את השיחה באופן פעיל. זאת אף אם הצד השני לשיחה ניתק את השיחה קודם לכן ולמעשה השיחה כבר נותקה.

בתביעה נטען כי מצב דברים זה מנוגד למצב הרגיל בו שיחת סלולר מתנתקת על ידי אחד מהצדדים ואין כל צורך בניתוק על ידי הצד המתקשר דווקא.

לטענתם, קיימת סתירה בין רישיונות התקשורת של חברות הסלולר, הקובעים כי שיחה תסתיים כאשר אחד מהצדדים ניתק אותה, לבין רישיון הבזק, אשר על פיו רק המנוי שיזם את השיחה יכול לסיימה וסיום השיחה על ידי מקבל השיחה אינה מביא לניתוקה. בתביעה נטען עוד כי ככל הנראה קיימת בעיה טכנולוגית המונעת את זיהוי סיום השיחה כאשר מקבל השיחה בבזק הוא זה שמנתק.

כתוצאה מכך, נטען, בכל שיחה בה מנתק מנוי הבזק ראשון את השיחה, יחלוף זמן נוסף בו יימשך החיוב בגין השיחה עד לביצוע הניתוק ע"י מנוי הסלולר. חיוב זה עשוי להיות שנייה אחת או שניות אחדות בהתאם לתגובת מנוי הסלולר. בנוסף נטען כי כאשר המנוי שהתקשר מצוי במצב של שיחה ממתינה, הוא כלל אינו יכול לנתק את השיחה הראשונה וזאת עד לסיום השיחה הממתינה, למרות שהמנוי של בזק כבר ניתק את השיחה.

התובעים, מירב נחמני, דפנה גרינבוים אנדלאו מלסה, טוענים כי סך הגבייה העודפת שגובות חברות הסלולר בגין חלקי השיחה הנוספים עולה כדי 100 מיליון שקל בשנים האחרונות.

חברות הסלולר טרם הגישו את תשובתן לתביעה.

א 1990/06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully