וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם תעשיית הפקת האירועים משלמת את מחיר המלחמה

איילה צורף

9.8.2006 / 14:31

פרומרקט הוציאה כמעט 10% מעובדיה לחופשה. בכיר בענף: "אם המצב יימשך כך עוד שבועות רבים, לא יהיה מנוס מפיטורים"


גם תעשיית הפקת האירועים משלמת את מחיר המלחמה: על פי הערכות של יוני סער, המנכ"ל והבעלים של פרומרקט - חברת קידום המכירות והפקת האירועים הגדולה בישראל - התעשייה תיאלץ לספוג ירידה של כ-20% בהיקף הפעילות השנתית שלה, הנאמד ב-700 מיליון שקל בשנה.

כפי שפרסמנו, החברה המרכזית למשקאות קלים, (קוקה קולה ישראל) החליטה לבטל את כפר המוזיקה - הפרויקט השנתי שלה לפעילות שיווק עבור המותק קוקה קולה שאמור היה להתקיים באמצע אוגוסט בניצנים. בתחילה נשקל תאריך חלופי לאוגוסט, אך היום הודיעה החברה כי האירוע לא יתקיים השנה כלל.

החברה תיכננה להשקיע כ-10 מיליון שקל בפרוייקט, ועד כה, על פי הערכות השקיעה כ-2 מיליון שקל מהם, שירדו לטימיון. עיקר הכסף הושקע בהפקת סרט פרסומת יקר לקראת קיומו של כפר המוזיקה. לדברי גורם בכיר המעורב בפעילות החברה, "החוזים עם האמנים הרבים שהיו אמורים להופיע בכפר המוזיקה כללו סעיף של ביטול בשל פעילות לחימה, ולכן החברה לא תיאלץ לספוג את עלויות הביטול של החוזים הללו".

בין האירועים הנוספים שיועדו להתקיים בקיץ הנוכחי אך בוטלו: העיר האדומה של פלאפון-אסקייפ באילת, פסטיבל החול של סופר-פארם בחיפה, חוף מכמורת של פיראוס-תנובה, ועוד.

"הפעילות הקיצית שלנו דומה השנה לחורף הרבה יותר מאשר לקיץ", אומר סער, שחלק גדול מהאירועים שבוטלו היו אמורים להתקיים בניהולו. "אבל הפגיעה הקשה היא בעיקר בחברות שרוב הפעילות שלהן היא הפקת אירועים המוניים. צריך לזכור שחברות מסחריות עדין מקיימות אירועים לעובדים, וחלק גדול מהן לא עצר כליל את הפעילות השיווקית השוטפת. אין ספק שכולנו נפגענו, אבל לא מדובר במעבר להפסד. מדובר בהורדת הקצפת. השנה כנראה כבר לא נרוויח כסף, אבל קשה לי להאמין שנסיים אותה בהפסד. החברות החזקות לא יעברו להפסדים".

בשל הירידה בפעילות, נאלץ סער להוציא לחופשה לא מתוכננת עשרה מתוך 120 עובדי החברה - כמעט 10% מהעובדים. "בדרך כלל אנחנו מוציאים עובדים לחופשה בימי החורף. השנה נאלצנו להקדים את החופשות מהחורף לקיץ, בשל המצב", הוא אומר.

בכיר בחברת הפקת אירועים אחרת מצייר תמונה קודרת יותר. "מרבית הפעילות שתוכננה לא תתקיים, וזה מייצר לנו פגיעה קשה בתזרים המזומנים החודשי בחודשים הללו", הוא אומר. "אם המצב יימשך כך עוד שבועות רבים, לא יהיה מנוס מפיטורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully