וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 27% ברווחי ויאקום

רויטרס

10.8.2006 / 11:13

הכנסות החברה עלו ב-24% ל-2.85 מיליארד דולר והיו גבוהות מתחזיות האנליסטים

ענקית המדיה האמריקאית ויאקום עלתה על תחזיות האנליסטים בוול סטריט, עם עלייה של 27% ברווחי הרבעון השני. החברה ייחסה את העלייה לגידול בהכנסות מפרסום ברשת MTV - עדות לצמיחה של החברה מאז פיצולה בינואר מ-CBS. מניות ויאקום עלו ב-3.7% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט, לאחר שבמהלך יום המסחר ירדו ב-2% על רקע חששות להאטה בצמיחת ההכנסות מפרסום.

אנשים חששו כי רשתות הכבלים של ויאקום כבר הגיעו לשיא צמיחתן, וכי הפעילות בתחומים בהם אין צמיחה מוטעית", אמר האנליסט ריצ'רד גרינפילד מפאלי קפיטל. ויאקום פוצלה מחטיבת רשתות הטלוויזיה והרדיו CBS, כחלק מאסטרטגיה שנועדה לפנות למשקיעים שמעוניינים בחברה בעלת צמיחה גדולה יותר. אך מניות ויאקום נחלשו בכ-19% מאז תחילת השנה, בשל חששות כי לא תעמוד בצמיחה הדו-ספרתית שהובטחה ברשת MTV, אחד המותגים המובילים בשוק הצעירים המשמעותי אך ההפכפך.

נראה שתוצאותיה של ויאקום ברבעון השני הפיגו חששות אלה בינתיים. קונצרן המדיה, שבבעלותו גם אולפני הסרטים פרמאונט, דיווח על רווח מפעילויות מתמשכות בסך 416 מיליון דולר, או 58 סנט למניה. הכנסות החברה עלו ב-24% ל-2.85 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 2.53 מיליארד דולר. ללא הכנסה חד פעמית של 10 סנט למניה, הרוויחה ויאקום 48 סנט למניה - עדיין מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 44 סנט למניה.

ויאקום הודיעה אתמול גם כי תרכוש את חברת משחקי הוידיאו והסרטים המקוונים אטום אנטרטיינמנט ב-200 מיליון דולר, על מנת להרחיב את פעילותה באינטרנט. "לנכסים דיגיטלים חשיבות עליונה, והם מהווים חלק בלתי נפרד מכל פעילויותינו", אמר מנכ"ל ויאקום טום פרסטון. ההכנסות מתחום המיחשוב והאינטרנט צמחו ב-58% ל-51 מיליון דולר ברבעון השני. ההכנסות מפרסום באינטרנט עלו ב-75%.

ההכנסות מתחום הסרטים זינקו ב-59% ל-1.12 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל, בעיקר על רקע רכישת אולפני דרימוורקס. ההכנסות מפרסום ברשת MTV הובילו עלייה של 8% בהכנסות רשת MTV ל-1.75 מיליארד דולר.

ויאקום חזרה על תחזיתה לצמיחה דו ספרתית ברווח התפעולי ובהכנסות ב-2006 כולה. החברה צופה רווח של 1.95-2 דולר למניה מפעילויות מתמשכות בשנה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully