וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון לסבב פגישות עם שרים לגבי תקציב 2002

הארץ

30.7.2001 / 8:24

בכירים באוצר אמרו אתמול כי ראשי ממשלות בעבר לא נטו לקיים סבב שיחות, והשאירו תפקיד זה בידי שרי האוצר

מאת מוטי בסוק

ראש הממשלה, אריאל שרון, יכריע בפגישות שיקיים עם שר האוצר, סילבן שלום, ועם ראשי האוצר, בימים שלישי ורביעי לגבי יעדי תקציב המדינה ל-2002. שרון ייפגש השבוע עם כמה שרים בממשלה כדי לשמוע את עמדותיהם והשגותיהם בנוגע לתקציב.

שרון, המעוניין לשמש ראש ממשלה כלכלי-חברתי, אמור לפגוש הערב, יחד עם שלום, בכמה אנשי עסקים ואקדמיה כדי לשמוע את עמדותיהם בענייני משק וכלכלה. בפגישות עם ראשי האוצר בימים שלישי ורביעי ישמע שרון את המלצותיהם לתקציב 2002, לרבות היקפו, הצפי להכנסות ממסים, יעדי הגירעון והאינפלציה ועוד.

בכירים באוצר אמרו אתמול כי ראשי ממשלות בעבר לא נטו לקיים סבב שיחות עם שרים ערב סיכום התקציב, והשאירו תפקיד זה בידי שרי האוצר. ראשי הממשלות נפגשו עם שרים רק בשלב מאוחר יותר, בעיקר כדי לשכנע שרים סרבני תקציב לתמוך בו.

הממשלה תקיים שתי ישיבות מקרו ביום ראשון הקרוב וביום ראשון שאחריו. בישיבה השניה ייקבעו יעדי התקציב 2002 ותקרותיו, כולל יעד הגירעון ויעד האינפלציה.

בישיבת הממשלה השבועית היום יעלה שר המדע, התרבות והספורט, מתן וילנאי, את עניין הסיוע לערביי ישראל, וזאת בהתאם להחלטת פורום שרי העבודה בראשות שמעון פרס, שהתכנס בסוף השבוע שעבר. וילנאי ישאל בשם שרי מפלגתו מדוע לא הועבר הסיוע המיוחד בסך 4 מיליארד שקל למיגזר הערבי. שרי העבודה החליטו להעלות עניין זה, לאחר שהשר סאלח טריף הפנה את תשומת לב חבריו כי הממשלה לא מקיימת את החלטתה בעניין.

בפורום השרים הציע שר התחבורה, אפרים סנה, כי פרט לסיוע למגזר הערבי תתרכז מפלגת העבודה בתקציב המדינה הבא בשלושה עניינים: ביטול התשלום לתרופות, הקצאת הסכומים לטיפול סיעודי בקשישים וביטול התשלום עבור טופס 17 (הפניה מקופות החולים לבתי החולים).

ישיבת שרי העבודה הקרובה תוקדש לתקציב. חיים רמון, המרכז את היערכות העבודה לקראת התקציב, יסקור בפני השרים את מבנה התקציב המוצע ל-2002 ואת עמדות העבודה לגביו.

שרון אמר בסוף השבוע שעבר לנציגי ארגון המהנדסים והאריכלים העצמאיים כי בכוונתו להורות למשרדי הממשלה לבחון אפשרות להזמין עבודות תכנון גם לפי שיקולי איכות, ולא רק לפי שיקולי עלות. הדברים באו בתשובה לדברי יו"ר הארגון, אריה שילה, כי אסונות השנים האחרונות בתחום הבנייה צריכים לשמש אזהרה למצב בו המשק עלולים להימצא, אם תימשך השיטה של מסירת עבודות התכנון על בסיס המחיר הזול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully