וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בתום המסחר בוול סטריט

שרון שפורר

12.8.2006 / 1:16

נאסד"ק איבד 0.7% והשלים ירידה שבועית של 1.3%. הדאו ג'ונס ירד ב-0.3%. אם סיסטמס ירדה בכ-2%

יום המסחר האחרון של השבוע בוול סטריט הסתיים בירידות שערים. חששות מאינפלציה, מהצורך בהעלאות ריבית נוספות, ובמקביל גם מהמלחמה במזרח התיכון ואיום הטרור המתחדש ליוו את המסחר במשך כל השבוע ורק אתמול יכלו למדדים המובילים.

היום ירד נאסד"ק ב-0.7% ל-2057.7 נקודות ודאו ג'ונס ירד ב-0.3% ל-11,088 נקודות. שני המדדים איבדו השבוע כ-1.3%.

אנליסטים בוול סטריט אמרו היום, כי השוק יחפש כיוון, ללא קטליזטורים מיוחדים שיעזרו לקבוע אם פניו לירידות או לעליות.

עם זאת, קטליזטורים כאלו לא אחרו להגיע מצד נתוני מאקרו והודעה של ענקית המחשוב אפל. המכירות הקמעונאיות עלו ביולי בשיעור חד מהצפוי של 1.4% והגבירו שוב את החששות בקרב הסוחרים כי הותרת הריבית על כנה השבוע תהיה הפוגה ברצף של 17 העלאות הריבית הקודמות ל-5.25%.

אפל פירסמה היום, כי תאלץ לעכב את פרסום הדו"חות בשל עריכה חשבונאית מחודשת של האופציות לעובדים. מניות אפל ירדו בכ-0.7% והכבידו על מדד מניות הטכנולוגיה ועל הסנטימנט הכללי. נאסד"ק 100 ירד ב-0.6%.

בזירת האנרגיה, חתם הנפט בירידה של 35 סנט לגובה 74.35 דולר לחבית, כשהוא משלים ירידה שבועית של כ-0.5%. על אף הרגיעה הקלה בזירה, הרי שמחירי הנפט ממשיכים להיסחר ברמות גבוהות, בין היתר, גם על רקע החששות הגוברים משיבושים בתפוקת הנפט העולמית בשל הלחימה במזרח התיכון.

עונת הדו"חות בין הישראליות הנסחרות בחו"ל הולכת ומסתיימת, וחודש אוגוסט נחשב לחלש ביותר בשנה בשוקי ההון בשל העובדה שבנקאים בוול סטריט אוהבים לבלות אותו על חופים אקזוטיים ולאו דווקא בניו יורק. עם זאת, חדשות מעניינות ממשיכות לזרום, ובשעות האחרונות הן מגיעות מכיוונן של אם סיסטמס ומרקורי - שתי החברות שהודעה על רכישתן על ידי הענקיות סנדיסק ו-HP, בהתאמה.

HP מסרה אתמול בלילה, כי אינה יכולה להתחיל בהליכים לרכישת מרקורי כפי שתוכנן, אם כי היא לא מצפה שסגירת העסקה תתעכב מעבר לרבעון הרביעי, כפי שתוכנן קודם לכן. HP לא ציינה את הסיבה, אולם ה"סאן חוזה ביזנס ג'ורנל" ציין, כי הסיבה לכך היא שקרן הגידור האמריקאית Okumus Capital ביקשה מבית המשפט בניו יורק לחשוף שמות של אנשים שרכשו ממנה בסוף יולי 2.4 מיליון מניות מרקורי.

לטענת הקרן, חלק מהקונים קיבלו "טיפ" על העסקה ההולכת ונרקמת, כלומר עשו שימוש במידע פנים ורכשו את המניות. הקרן, המנהלת נכסים ב-800 מיליון דולר, טוענת כי נמנע ממנה רווח של 27 מיליון דולר על מניות אלה כיוון שהיא מכרה אותן במחיר של 39-38 דולר למניה ב-24 ביולי, ויום למחרת הודיעה HP על רכישת מרקורי לפי מחיר של 52 דולר למניה.

עוד נמסר, כי הקרן היתה מאוד ספציפית בטענותיה - היא מבקשת לחשוף שמות של עובדים בבית ההשקעות גולדמן זאקס, אשר שימש כיועץ למרקורי בעסקה. עסקת HP-מרקורי משקפת למרקורי שווי של 4.5 מיליארד דולר והיא תהיה כולה במזומן. למרות המהמורות, עלתה היום מרקורי בכ-1% ל-50.5 דולר והיולט פאקרד חתמה בתוספת קלה ל-33 דולר.

גם באם סיסטמס יש לכמה משקיעים טענות לגבי עסקת הרכישה על ידי סנדיסק ב-1.55 מיליארד דולר בעסקת מניות. בדו"ח הרבעוני המורחב (10-Q) שהגישה אתמול סנדיסק לרשות ניירות ערך (SEC), נכתב כי לפני ארבעה ימים הוגשו לבית המשפט בקליפורניה שתי תביעות: בקשה לתביעה ייצוגית נגד אם סיסטמס ותביעה נגזרת בשם אם סיסטמס - תביעה שבה בעלי מניות מבקשים לתבוע מנהלים בחברה, בשם החברה, בשל נזק שנגרם לה על ידי אותם מנהלים.

הבקשות לתביעה כוללות טענות בדבר הפרת חובת הנאמנות של מנהלים באם סיסטמס ביחס לפרשת האופציות שטילטלה את החברה בחודשים האחרונים. כמו כן, נטען כי המיזוג עם סנדיסק משרת בעיקר את האינטרסים של נושאי משרה אלה. בנוסף, נטען כי תנאי עסקת המיזוג אינם הוגנים כלפי בעלי המניות של אם סיסטמס. התביעה מבקשת הוצאת צו מניעה נגד המשך הליך המיזוג, כמו גם פיצויים. אם סיסטמס ירדה ב-2.2% ל-34.6 דולר ומניות סנדיסק איבדו 2.5 ל-45.8 דולר.

טבע שפירסמה השבוע דו"חות מצוינים וסיפקה תחזיות אופטימיות עד סוף העשור עם צמיחה של כ-15%-17% בכל שנה, נסחרה בתחילת היום בהססנות סביב רמות הפתיחה אך חתמה בירידה של 0.4% ל-34.5 דולר, כשהיא רחוקה בכ-11 דולר ממחיר השיא של 45.5 דולר בו היתה באמצע דצמבר 2005.

ECI חתמה בירידה של כ-1.9% ל-6.57 דולרים על אף שבית ההשקעות האמריקאי ג'פריס החל לסקר את המניה בהמלצת "קנייה" כשהוא סבור שהתמחור שלה אטרקטיווי והסביבה העסקית שלה יציבה.

מניות יצרנית גדרות האבטחה הישראלית מגל חתמו בירידה קלה של 0.1% ל-9.8 דולרים. בחודש האחרון נסחרו בעלייה מזערית מניות החברה, שנהגה בשנים עברו לנסוק בימים של חוסר ודאות בטחונית כאחת ממניות האבטחה. לעומתה, זינקו מניות ורינט מקבוצת קומברס ב-6.8% ל-30.7 דולר. ורינט מייצרת מערכות לזיהוי וידיאו וקול שעשויות לעזור בזיהוי איומי טרור.

מניות קבוצת קומברס עלו היום ב-1.6% ל-19.8 דולר. את המסחר במניה מלווה בימים האחרונים שערוריית קובי אלכסנדר שנעלם בכדי שלא לעמוד לדין בגין פרשת האופציות בחברה ומעצרם של שני בכירים נוספים.

מניות פריגו ירדו ב-1.8% ל-15.3 דולר על רקע דיווידנד עליו הכריזה - 4.25 סנט למניה - שיחולק ב-19 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully