וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה זינקה ב-3%

טל לוי

13.8.2006 / 17:46

המעו"ף חצה את קו 800 הנקודות והוא מרוחק רק 2% מרמתו ערב פרוץ הלחימה בצפון. הפועלים ולאומי זינקו ב-5%

הפסקת האש שאושרה היום אומנם אמורה להיכנס לתוקף רק מחר בבוקר, אולם נראה כי הבורסה בתל אביב כבר סמוכה ובטוחה שהמלחמה מאחורינו. עליות השערים שפתחו את שבוע המסחר בבורסה בתל אביב הלכו והתגברו לכל אורך היום, ובסיכומו מדד המעו"ף הוסיף 2.9% ל-800.3 נקודות ומדד ת"א 100 טיפס 2.8% ל-816.3 נקודות.

עליות של עד 0.4% נרשמו במחירי איגרות החוב הממשלתיות בשוק הסולידי, ומחזור המסחר הסתכם ב-898 מיליון שקל. מדד המעו"ף חצה את רמת 800 הנקודות והוא מרוחק כעת כ-2% בלבד מרמתו ערב חטיפת שני החיילים בגבול הצפון, אשר הובילה למלחמה בדרום לבנון. העליות היום גם מחקו את מרבית ירידות השערים שנרשמו בשבוע שעבר - אז איבדו המדדים כמעט 3.5%.

שבוע המסחר בתל אביב נפתח בצל כמה התפתחויות משמעותיות בגזרה המדינית-בטחונית, עליהן התבשרנו בסוף השבוע.

הראשונה מביניהן היא גיבושו של הסכם הפסקת אש, אותו אישרה ישראל היום והוא אמור להיכנס לתוקפו מחר בבוקר. עד אז, נמצאים כוחות צה"ל במירוץ נגד הזמן להגיע לנהר הליטני ולנתק את כוחות חיזבאללה שנותרו מדרום, כדי שצה"ל יהיה בעמדה עדיפה במקרה שהקרבות יתחדשו. צה"ל שילש כוחותיו בלבנון במבצע הנרחב מסוגו מאז 1973, והנחית כוחות מדרום לליטני.

מאידך, בשורות רעות קיבל המשק במישור הכלכלי. אתמול נודע כי עלות המלחמה הכוללת עומדת על 23 מיליארד שקל, כאשר ההשפעה התקציבית הישירה של המלחמה היא 12 מיליארד שקל. הממשלה אישרה היום את הצעת שר האוצר, אברהם הירשזון, לקיצוץ מיידי של 1.8 מיליארד שקל בתקציב המדינה ל-2006, למימון חלק מהוצאות מערכת הביטחון.

עד כה, הוצאות מערכת הביטחון מסתכמות ב-7 מיליארד שקל, וההערכות מדברות על אובדן של 1.5% מהתוצר, שהם 9 מיליארד שקל. עלות הנזקים הישירים והעקיפים של המלחמה בצפון מסתכמת בכ-5 מיליארד שקל. בנוסף, קיימת עלות של 2 מיליארד שקל בדמות סיוע חירום לרשויות מקומיות בצפון, למגן דוד אדום, לשירותי הכבאות ולגופים נוספים.

"כאשר הבורסה רואה את סוף המלחמה, ההשפעה המיידית היא חיובית", כך סיפר הבוקר פעיל בשוק, אולם טעה כאשר העריך כי "העליות ימותנו עקב מצב הרוח הירוד, בעקבות המכה הקשה שספג צה"ל, עם מותם של 24 חיילים בסוף השבוע".

את העליות הובילו מניות הבנקים הגדולים: מניית הפועלים זינקה ב-4.8% וריכזה את המחזור הגדול ביותר, ולאומי המריאה בשיעור של 5.2%. עוד במגזר הפיננסים, דיווח בית ההשקעות אנליסט על רווח של 16 מיליון שקל, גידול של 33% לעומת התקופה המקבילה, ומניית אנליסט הגיבה בעלייה של 4.4%.

טבע ופריגו היו הבודדות במדד המעו"ף שנצבעו באדום. כשטבע איבדה 0.4%. מאז הדו"חות המצוינים שפירסמה בשבוע שעבר, רשמה טבע עלייה קלה, אולם זו נמחקה ברובה בשל ירידות בימים האחרונים.

עליות של 3.9% נרשמו במדד מניות הנדל"ן ובראשו מניית אפריקה ישראל, שהוסיפה 4.4% לאחר שאיבדה 9% ביומיים האחרונים של השבוע שעבר. עליות של 4.3% נרשמו במניית חברת הנדל"ן אלרוב, שבשליטת אלפרד אקירוב. כלכלית ירושלים טיפסה 6.3%.

ג’י.טי.סי הוסיפה 4.8% והשלימה עלייה של כ-85% מאז תחילת השנה - כמעט פי 2 ממדד הנדל"ן. ג'יטיסי פולין הודיעה כי תמכור את המתחם המסחרי הגדול ביותר בפולין לקרן נדל"ן אמריקאית תמורת 287.5 מליון דולר וברווח של 52 מיליון דולר. ג’י.טי.סי פולין היא החברה הבת של ג’י.טי.סי, שנסחרת בבורסה בתל אביב ומחזיקה בכ-46.4% ממניותיה בשרשור.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully