וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה במכירות הדיוטי-פרי בעולם

13.8.2006 / 10:26

האיסור להעלות לטיסות בקבוקי משקאות ובשמים גרם לנפילה של 15% במכירות הדיוטי-פרי בארה"ב. זינוק בביקוש למטוסי מנהלים

סיכול התקפת הטרור האווירי בבריטניה ביום חמישי צפוי להביא לזינוק של 400% בביקוש לשירותי טיסה פרטיים בארה"ב, בעוד שהאיסור על העלאת בקבוקים עם נוזלים למטוסים - לאחר שהתברר כי יוזמי הפיגועים תיכננו להשתמש בחומר נפץ נוזלי - גרר נפילה של עד 15% במכירות הדיוטי-פרי בשדות תעופה.

חברת ג'טס אינטרנשונל, המפעילה שירות הזמנת טיסות במטוסי מנהלים בצפון אמריקה, דיווח על זינוק של 400% בהזמנות לשבוע הקרוב. אנליסטים מעריכים כי ניסיון פיגוע הטרור בכמה טיסות מבריטניה לארה"ב, אשר גרם לתוהו ובוהו בעולם התעופה, יגבירו בצורה ניכרת את הביקוש לשירותי השכרת מטוסים פרטיים, הנושאים כמה עשרות נוסעים בלבד. שירותי מטוסי ניהול עשויים להוות חלופה מפתה לאנשי עסקים אמידים ולחברי חוג הסילון המבקשים להימנע מהדוחק במסופי שדות תעופה, מכיוון שמטוסים פרטיים יוצאים בדרך כלל משדות תעופה מרכזיים פחות.

כך, למשל, המחיר של השכרת מטוס מנהלים פרטי בעל שני מקומות בטיסה הלוך ושוב משדה התעופה ביגין היל בלונדון לעיר טולוז בדרום צרפת עשוי להסתכם בכ-5,200 ליש"ט, לעומת עלות של כ-400 ליש"ט לטיסה כזו בחברת תעופה סדירה.

הביקוש הגואה לשירותי טיסה פרטיים גם מגביר את מכירותיהם של מטוסי מנהלים, הצפויות להגיע השנה לשיא של כל הזמנים. במחצית הראשונה של השנה נמכרו בארה"ב 415 מטוסי מנהלים, ולפי נתוני איגוד יצרני התעופה הכללית (GAMA), הם בדרכם לשבור את שיא המכירות שנרשם בשנת 2001, שבמהלכה נמכרו 784 מטוסי מנהלים.

יצרנית הרכב היפאנית הונדה מוטור ויצרנית המטוסים הברזילאית Embraer נערכות להיכנס לשוק המטוסים הקלים, וחברת דיי-ג'ט (DayJet) האמריקאית, אשר הוקמה על ידי המנכ"ל לשעבר של חברת התוכנה סיטריקס סיסטמס, צפויה להתחיל להפעיל "שירות מוניות אווירי" החל משנת 2009.

יצרנית מטוסי המנהלים המובילה בעולם היא Bombardier הקנדית, המייצרת דגמי מטוסים דוגמת גלובל אקספרס, הנושא 19 נוסעים ומסוגל לטוס למרחק של יותר מ-11 אלף ק"מ ללא עצירות ביניים. יצרניות מטוסי מנהלים בולטות נוספות הן Dassault Aviation הצרפתית, וגולפסטרים וצ'סנה האמריקאיות.

Bombardier מציעה גם שירות טיסות מנהלים במחיר קבוע מראש לפרטים וחברות באמצעות חטיבת סקיי-ג'ט (SkyJet), המפעילה צי של יותר מ-900 מטוסים באירופה, צפון אמריקה, אסיה והמזרח התיכון.

חברת נט-ג'טס (NetJets), שבבעלות חברת ההחזקות של וורן באפט, ברקשייר התאוויי, מציעה שירות המאפשר ללקוחות לרכוש נתח מצי מטוסי המנהלים שלה, במחיר שעשוי לעמוד על כמה מאות אלפי דולרים, ואשר מאפשר שימוש שוטף במטוסים במגוון גדלים. נט-ג'טס רשמה זינוק ברווחיה עוד בטרם סיכול ניסיון הפיגוע בשבוע שעבר. החברה דיווח על זינוק של 115% ברווחיה ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון הראשון, ל-110 מיליון דולר.

לצד הגאות הנרשמת בביקוש לשירותי טיסה פרטיים, הביא האיסור בארה"ב ובבריטניה על העלאת בקבוקים עם נוזלים לטיסות - בעקבות ניסיון התקפת הטרור - לנפילה חדה במכירות הדיוטי-פרי בשדות תעופה.

מכירות הדיוטי פרי בעולם מוערכות ב-26 מיליארד דולר בשנה, וב-7 מיליארד דולר בארה"ב, לפי נתוני IADFS. מכירות של משקאות אלכוהולים ובשמים מהוות בין 20% ל-50% ממכירות הדיוטי פרי. עם זאת, מנהל IADFS, מייקל פיין, העריך כי מדובר בירידה זמנית במכירות. חברת דיוטי פרי אמריקס, המפעילה חנויות פטורות ממכס ב-12 שדות תעופה בארה"ב, העריכה כי מוצרים נוזליים מהווים כ-75% ממכירותיה.

ממשלת בריטניה הודיעה ביום חמישי כי סיכלה התקפת טרור סימולטנית על כמה טיסות ליעדים בארה"ב. המשטרה בלונדון עצרה 24 בני אדם, כולם בריטים-מוסלמים, בחשד כי התכוונו לבצע בימים הקרובים את מה שתואר כ"ניסיון לבצע רצח המוני בממדים אדירים". כתוצאה מחשיפת המזימה, הועלתה הכוננות במדינה לדרגה הגבוהה ביותר - שמשמעותה היא כי "יש חשש להתקפה מיידית על הממלכה" - והופעלו הנחיות ביטחון חדשות, האוסרות העלאת תיקי יד למטוסים.

לדברי משטרת לונדון, הטרוריסטים שנעצרו התכוונו להבריח לטיסה נוזלים, שאותם ניתן לערבב כדי ליצור חומר נפץ, וכן מתקנים אלקטרוניים שיכולים לשמש כנפצים. מבצעי הפיגועים היו אמורים להשתמש בחומר נפץ נוזלי, שאותו תיכננו לשאת בבקבוקים של משקאות קלים, ולהעלות בתיק אחר את מנגנון ההפעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully