וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוון צופה גידול במכירות עקב סבסוד של ממשלת צרפת

שירלי יום-טוב

13.8.2006 / 13:42

סמנכ"ל הכספים: "מנהלים בחברה, בכללם חומי שמיר, המנכ"ל, ואני, רכשנו מניות במספר המגיע לחמש ספרות"

האבחון בקפסולת המצלמה של גיוון כבר מסובסד בכמה מדינות בעולם, הגדולה שבהן - ארה"ב -אבל אחת המדינות שלגיוון לוקח הרבה זמן להיכנס אליה היא צרפת. לגיוון אמנם יש הכנסות של כ-2-3 מיליון דולר בשנה בצרפת, אבל מדובר במקרים פרטניים שמאושרים ולא בסבסוד גורף עבור כלל האוכלוסייה. עם למעלה מ-60 מיליון אזרחים, צרפת מהווה שוק חשוב למכירות גיוון אימג'ינג, ועל פי הודעת החברה מיום חמישי, חלה בנושא זה התקדמות משמעותית שעשויה להביא לסבסוד ממשלתי במהלך השנה הבאה.

גיוון דיווחה כי גוף מומחה שעובד עבור הממשלה הצרפתית (HAS) סיים את השלב הראשון בתהליך שמטרתו לקבוע הליך לסבסוד האבחון בגלולת ה-PillCam במדינה. לדברי גיוון, בסוף יולי פירסם גוף זה דו"ח שממליץ על שימוש בקפסולה באבחון בעיות במעי כגון דימומים ומחלת קרוהן.

יובל ינאי, סמנכ"ל הכספים של גיוון, מסביר שהדו"ח מהווה תנאי מקדים וצעד משמעותי לקראת השגת הסבסוד. השלב הבא הוא שמשרד הבריאות הצרפתי יקבע את גובה התקציב הממשלתי עבור אבחון באמצעות הקפסולה, מה שיקרה לדעת החברה במהלך המחצית הראשונה של 2007. ינאי אומר שכתוצאה מכך, גיוון מצפה להגדלת המכירות בצרפת במהלך 2007.

סבסוד ממשלתי של האבחון באמצעות הגלולה יהיה חדשות טובות מכיוון שהסבסוד שהושג עד כה במדינות אירופיות אחרות אינו כה גדול. לדברי ינאי, בריטניה מסבסדת את האבחון באמצעות הקפסולה, אבל מצבה של מערכת הבריאות שם אינו טוב כך שההכנסות עבור גיוון אינן כפי שהחברה ציפתה. כ-20% בלבד מאוכלוסיית גרמניה (שכוללת למעלה מ-80 מיליון תושבים), זוכה לסבסוד, אך זאת באמצעות פוליסות ביטוח ולא על ידי תקציב ממשלתי. גם בישראל לא אושר האבחון בקפסולה כחלק מסל התרופות. רק מקרים מיוחדים מאושרים לטיפול בסבסוד ממשלתי ודרך אחרת להשיגו היא באמצעות פוליסות ביטוח פרטיות.

התפתחויות חיוביות אפשר למצוא גם בגרף מניית גיוון. לאחר שאיבדה מחצית מערכה מתחילת ינואר, החלה המניה לעלות לקראת סוף יולי, והוסיפה מאז כ-23%. סיבה אחת היא הבעת אמון מצד בעלת השליטה, קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר. הקבוצה רכשה באמצעות החברות דיסקונט השקעות ואלרון מניות גיוון בהיקף של 20 מיליון דולר.

ינאי מספר על סיבה נוספת - בכירים בחברה, הכוללים אותו, את חומי שמיר, המנכ"ל, ומנהלים נוספים, רכשו מניות של החברה. לדבריו מדובר במספר מניות "שמגיע לחמש ספרות". גיוון נסחרת בתל אביב ובנאסד"ק לפי שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully