וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר גלר: "תעשיית הפרסום מדממת"

איילה צורף

13.8.2006 / 15:46

אמר את הדברים בתגובה להודעת משרד התקשורת שמצטרף לרשות השנייה ויבדוק את נושא העמלות המשולמות למשרדי הפרסום

משרד התקשורת יבדוק את נושא עמלות היתר שמשלמות זכייניות הטלוויזיה למשרדי הפרסום - כך נודע ל-TheMarker. לדברי דובר המשרד, עד כה המשרד לא היה מעורב בנושא, ואילו כעת, תתבצע בדיקה בראשות היועצת המשפטית של המשרד, נגה רובינשטיין, לצורך בחינת הסוגייה.

לפני כשלושה שבועות פורסם לראשונה ב-TheMarker, כי הרשות השנייה פועלת לקידום הצעת חוק שתמנע ממשרדי הפרסום את האפשרות לגבות עמלה מהמדיה - מזכייניות הטלוויזיה, מבעלי אתרי האינטרנט, בעלי העיתונים וכדומה. באותם ימים אמרה נורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה, המפקחת על הערוצים 2 ו-10, כי "הזכייניות ובעלי המניות חייבים לפתור את המשבר אליו נקלע ענף הטלוויזיה. חלק ממקורות המימון של המשבר הזה חייבים לבוא גם מקיצוץ עמלות היתר שמשולמות למשרדי הפרסום. יש מקום לשקול חקיקה נגד העמלות הללו. אפנה למחוקק כדי לנסות ולקדם חקיקה נגד עמלות מסוג זה, כפי שנעשה בצרפת למשל".

בתגובה, אמר הבוקר יאיר גלר, יו"ר איגוד משרדי הפרסום, ושותף במשרד גלר-נסיס: "אם מטרת הצעת החוק הינה אכן לפתור את המשבר הכלכלי שנוצר בערוצי הטלוויזיה המסחריים, אין לי אלא לתמוה על העיתוי האומלל בו עולה הרעיון. אין מועד הזוי יותר להעלות את הנושא כאשר כל תעשיית הפרסום מדממת בעקבות נזקי המלחמה וכך גם מצבם של לקוחותינו המפרסמים. אנו הפרסומאים חשים כי מי שהם מנסים לנצל באופן מחפיר את ימי המלחמה בכדי לפתור לעצמם בעיות כלכליות. אין בדיון על עמלות הפרסום כדי לפתור את הבעיות עמן מתמודד כרגע הענף - עם ירידה של למעלה מ-60% בפרסום, עם ענף שלם המצוי במשבר קשה כשאת אותותיו נחוש כולנו לפחות עד סוף השנה".

לפני כ-15 שנה עבר שוק הפרסום הצרפתי טלטלה לאחר שחוק חדש יצר כאוס בשיטת ההכנסות של משרדי הפרסום. כעת, מנסה דאבוש ליזום קיצוץ בעמלות שמשלמים ערוצי טלוויזיה למשרדי הפרסום. עניין זה הפך בצרפת לחוק חדש שאסר על משרדי הפרסום לקבל עמלות כאלו.

"ב-1992 הכללים בצרפת השתנו לחלוטין", סיפר מוריס לוי, יו"ר קבוצת הפרסום הצרפתית פובליסיס, הרביעית הגדולה בעולם, בראיון ל-TheMarker שנערך לפני כמה חודשים. "ענף הפרסום הצרפתי עבר רפורמה. עד אז, משרדי הפרסום הצרפתיים עבדו במקביל בתמורה לשכר טרחה ולעמלות. אבל אז עבר חוק שאסר על משרדי הפרסום לקבל עמלות אלו. זה הוביל לשקיפות מקסימלית בתעריפים שמקבלים משרדי הפרסום. בשנתיים הראשונות זה היה איום ונורא. מכה קשה מאוד למשרדי הפרסום שנאלצו לפטר אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully