וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת עדיין יעד התיירות הפופולארי בעולם

מיכל רמתי

13.8.2006 / 16:09

המזרח התיכון היה בדרכו להפוך לאחד מיעדי התיירות מהירי הצמיחה בעולם. הונג קונג נפלה מחוץ לעשירייה

צרפת ממשיכה להוביל את רשימת היעדים התיירותיים המובילים בעולם, עם 76 מיליון מבקרים ב-2005, וצמיחה קטנה במספר המבקרים - 1.2% לעומת 2004. סך ההכנסות מתיירות ב-2005 הגיע ל-682 מיליארד דולר, גידול של 7.7%.

לגבי נתוני 2006 המעודכנים לאפריל, נרשמה עלייה של 4.5% במספר כניסות התיירים למדינות ברחבי העולם ב-4 החודשים הראשונים של השנה, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. את הצמיחה הובילו אפריקה והמזרח התיכון, בהם נרשמה צמיחה של 11% במספר כניסות התיירים. גם באסיה נרשמה צמיחה מהירה של 8% בתקופה זו. בסך הכל נרשמו כ-236 מיליון כניסות מבקרים בשליש הראשון של השנה ברחבי העולם.

את התנופה במזרח התיכון מייחס הארגון לצמיחה חזקה בתיירות בלבנון בחודשים הראשונים של השנה. עורכי הדו"ח, שהתפרסם לפני פרוץ הלחימה בלבנון, ציינו אופטימיות רבה לגבי המשך הצמיחה בתיירות במזרח התיכון.

שינויים מעטים נרשמו בעשירייה הראשונה של הרשימה, אותה מפרסם ארגון התיירות העולמי מדי שנה. ספרד אמנם ראתה גידול של 6% במספר המבקרים, אך נותרה במקום השני, הרחק מאחורי צרפת, עם 55.6 מיליון מבקרים.

בארה"ב, נרשמת התאוששות במגזר התיירות בשנתיים האחרונות, לאחר 3 שנים רעות, ומספר המבקרים בה גדל ב-7.2% לכמעט 50 מיליון מבקרים. ארה"ב ממשיכה לשמור על המקום השלישי ברשימה, אך סין, שהדיחה ברשימה הקודמת את איטליה מהמקום הרביעי, ממשיכה לנשוף בעורפה עם גידול של 12.1% במספר המבקרים לכ-47 מיליון.

הונג קונג, שב-2004 פרצה לעשירייה הראשונה, צנחה אל מחוצה לה, ובמקומה מככבת טורקיה במקום ה-9, עם זינוק של 20.5% במספר המבקרים לכ-20 מיליון - מעט יותר מאוסטריה, ששמרה על המקום העשירי. טורקיה מציגה צמיחה חדה בתיירות כבר מספר שנים, על רקע פיתוח יותר ויותר אתרי נופש לקיץ ולחורף וכן עליית קרנה כיעד לתרמילאים.

איטליה שמרה על מקומה החמישי ברשימה, על אף ירידה של 1.5% במספר המבקרים ל-36.5 מיליון. יתר העשירייה שמרה על סדר, עם בריטניה במקום השישי, מקסיקו במקום השביעי, וגרמניה במקום השמיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully