וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקטנת החשיפה של הבנקים הבינ"ל לשווקים המתפתחים: גידול של 500 מ' ד' ברבעון הראשון בהלוואות לישראל

ליאור כגן

30.7.2001 / 12:49

ברבעון הראשון הגדילו הבנקים המקומיים את היקף ההלוואות שלהם מהבנקים הבינלאומיים בכ-85%; עלייה נרשמה בשיעור ההלוואות לזמן קצר

גידול של 500 מיליון דולר ל-8.2 מיליארד דולר נרשם ברבעון הראשון (לעומת הרבעון הקודם) בהלוואות של הבנקים הבינלאומיים לישראל. זאת למרות שהמגמה שנרשמה ברבעון זה היא של הקטנת החשיפה לשווקים מתפתחים. הקטנת החשיפה באה בעקבות המשבר הפיננסי בארגנטינה וטורקיה - כך עולה מנתונים של Bank for International Settlements, שפורסמו היום.

מהנתונים עולה כי ברבעון הראשון של שנת 2001 הגדילו הבנקים המקומיים את היקף ההלוואות שלהם מהבנקים הבינלאומיים לשיעור של 21.4% (כ-1.8 מיליארד דולר) מסך ההלוואות. שיעור הלוואות זה הוא גבוה משמעותית מהרבעונים הקודמים, בהם הוא הגיע לכ-12%.

העלייה בשיעור ההלוואות של הבנקים התבצעה במקביל לירידה בשיעור ההלוואות שנטלו הסקטור הציבורי והסקטור הפרטי. שיעור ההלוואות של הסקטור העסקי מכלל ההלוואות שנתנו הבנקים הבינלאומיים הגיע ברבעון הראשון לכ-30% (2.46 מיליארד דולר), לעומת כ-37% ברבעון הקודם. שיעור ההלוואות של הסקטור הפרטי ירד לכ-48% (כ-3.95 מיליארד דולר), לעומת ממוצע של כ-50% ברבעונים הקודמים.

עוד עולה מהנתונים כי נרשמה ירידה בשיעור ההלוואות לטווח ארוך (מעל שנה), ועלייה בשיעור ההלוואות לטווח קצר שניתנו על ידי הבנקים הבינלאומיים לישראל. שיעור ההלוואות לטווח קצר עלה לכ-43.6% ברבעון הראשון, לעומת 38.7% ברבעון הקודם, ושיעור ההלוואות לטווח ארוך ירד בכ-3% לרמה של 47.7% ברבעון הראשון של 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully