וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: במידה שיתבצע מיזוג, קיימת אדישות בין קנייה ישירה של מניית אלרון לבין קנייתה באמצעות קניית מניית אלביט

שלומי גולובינסקי

30.7.2001 / 12:54

בבנק מעריכים כי יחס החליפין המתאים לביצוע המיזוג בין השתיים עומד על כ-1:0.4. כלומר, כל המחזיק מניית אלביט יקבל 0.4 מניית אלרון

לפני שבועיים דיווחה אלרון כי דירקטוריון החברה אישר להציע לחברת אלביט , המוחזקת על ידה בשיעור של כ-44%, להתמזג עימה בדרך של החלפת מניות, כך שלאחר המיזוג תהפוך אלביט לחברה בת בבעלות מלאה של אלרון.

בבנק הפועלים מעריכים היום כי מיזוג בין שתי החברות יביא לחיסכון בעלויות בעקבות צמצום המטות ויביא לצמצום הדיסקאונט של מניית אלרון. האנליסטית רחלי גרשון מציינת כי שוויה הכלכלי של אלביט נאמד בכ-161 מיליון דולר ושל אלרון בכ-397 מיליון דולר, ולכן יחס החליפין המתאים לביצוע המיזוג עומד על כ-1:0.4. כלומר, כל המחזיק מניית אלביט יקבל 0.4 מניית אלרון.

גרשון מציינת כי מיחס המחירים הנוכחי בשוק (קרוב ליחס 1:0.4) ניתן להסיק שבמידה שאכן יתבצע המיזוג, קיימת אדישות בין קנייה ישירה של מניית אלרון לבין קנייתה באמצעות קניית מניית אלביט והחלפתה למניית אלרון בשלב מאוחר יותר.

לפיכך, בבנק הפועלים ממשיכים לדבוק בהמלצות ה"קנייה" - הן למניית אלביט והן למניית אלרון. מחיר היעד שמציבים בבנק למניית אלרון עומד על 18.7 דולר (78.5 שקל), בהשוואה למחיר נוכחי של 14.2 דולר (59.5 שקל).

גרשון מעריכה כי השווי הנכסי הנקי של אלביט מסתכם בכ-214 מיליון דולר, ומאחר שלהערכתה מניית החברה אמורה להיסחר בדיסקאונט של כ-25%, השווי הכלכלי מסתכם בכ-161 מיליון דולר. מדובר בשיעור דיסקאונט טבעי גבוה יחסית, הנובע ממספר סיבות, בהן העובדה שאלביט צפויה לשלם מס (36%) אם וכאשר תמכור את מניותיה בחברת פרטנר , שהינה אחזקה מהותית (ההשקעה בפרטנר אינה השקעה אסטרטגית עבור אלביט). זאת, לצד הקשיים של החברה להציף ערכים חבויים בשלב זה, כנדרש מעצם היותה חברת אחזקות, בעיקר בשל תנאי השוק הנוכחיים, אשר אינם מאפשרים לחברות לבצע הנפקות.

לדברי גרשון, לאלביט אחזקות בחברות פרטיות בעלות פוטנציאל גבוה (בעיקר Cellenium), והנהלת החברה הוכיחה בשנים האחרונות את יכולתה לזהות ולהשקיע בחברות פרטיות עם פוטנציאל ליצירת ערך גבוה תוך זמן קצר יחסית (פרטנר, פיטץ' והיינקס).

גרשון מעריכה כי החברה מתכננת עד סוף השנה הנוכחית לערוך סבבי גיוס חדשים לרוב חברות הסטארט אפ שהשקיעה בהן לפני כשנה וחצי, בהן דיליג'נס, טקסטולוג'י, ICC וסטרקינט - חלקם בעזרת משקיעים חיצוניים.

לגבי אלרון, מציינת גרשון כי לחברת גיוון אימאג' פוטנציאל ליצירת ערך עבור אלרון באמצעות הנפקה ציבורית, גם בתנאי השוק הקשים כיום. החברה מפתחת גלולות וידיאו אשר משדרות למסך מחשב תמונות מתוך המעי הדק. החברה צפויה לקבל את אישור ה-FDA לשיווק המוצר בארה"ב בחודשים הקרובים.

גם חברת מדיהגייט היא מועמדת ליצירת ערך עבור אלרון ברבעונים הקרובים, באמצעות הנפקה פרטית או מכירה. מדיהגייט מציעה פיתרון לתאי דואר אחידים (Unified Messaging), המאפשר השארת הודעות קוליות באמצעות פקס, טלפון סלולרי ו-E-mail בתא דואר אחד שיושב באינטרנט.

להערכת גרשון, בהתחשב בתנאי השוק הנוכחיים בכלל ובמצבן של חברות המציעות פתרונות לאינטרנט בפרט, חברת אלרון סופטוור לא צפויה לצאת בהנפקה בשנה הקרובה (עם זאת, קיימת סבירות גבוהה יחסית ליציאה להנפקה במחצית השנייה של שנת 2002), וזאת על אף תוכניותיה להשיק מוצרים חדשים לקראת סוף הרבעון השלישי, ואולי אף להתאזן תפעולית ברבעון הראשון של שנת 2002 על חשבון צמיחה בהכנסות.

במקביל, ממשיכה גרשון להעריך כי במסגרת כוונותיה של אי.די.בי להמשיך ולבצע שינויים מבניים פנים ארגוניים, קיימת עדיין אפשרות כי אלרון תוצע, בשלב כלשהו, למכירה. אפשרות זו היא בעלת סבירות גבוהה יותר להערכתה מהאפשרות כי אלרון תמוזג לתוך דסק"ש , בעיקר בשל שתי סיבות: אחזקה נמוכה יחסית של דסק"ש באלרון (כ-42%), והעובדה שמניית אלרון הינה מניה דואלית הנסחרת גם בארץ וגם בארה"ב, לעומת דסק"ש הנסחרת רק בארץ - עובדה אשר עשויה להקשות על מיזוגן בדרך של החלפת מניות.

גרשון אומדת את השווי הנכסי הנקי של אלרון ב-497 מיליון דולר. מאחר שלהערכתה מניית החברה אמורה להיסחר בדיסקאונט של כ-20%, השווי הכלכלי מסתכם בכ-397 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully