וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון שלישי ברציפות של שיפור בגילת

שירלי יום-טוב

14.8.2006 / 11:26

צמיחה של 19% בהכנסות ל-61 מיליון דולר תרמה לרווח של 2.1 מיליון דולר. הרווח התפעולי - 3.3 מיליון דולר

לאחר ארבע שנים קשות בגילת, שכללו מחיקות, הפרשות, הפסדים, ירידה בהכנסות או דשדוש במקרה הטוב, מתקדמת חברת טכנולוגיות הקישור באמצעות לווינים לעבר שנה חיובית. הבוקר פורסמו תוצאות הרבעון השני, המעידות על רבעון שלישי ברציפות של שיפור בשורת ההכנסות ובשורה התחתונה. החברה מתמקדת ברבעונים האחרונים בהגדלת המכירות, ובאמצעות פרויקטים בעלי שיעור רווחיות גבוה מול לקוחות איכותיים משתפר גם תהליך הגבייה. את התוצאות אפשר לראות בתזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת ובגידול נאה ברווחים.

גילת רשמה הכנסות של כ-61 מיליון דולר ברבעון השני - צמיחה של 19% מול הרבעון המקביל ועלייה של כ-4% ביחס לרבעון הקודם. העלייה בהכנסות מיוחסת בין היתר לכך שגילת נוקטת כיום באסטרטגיה מעט שונה בחלק מהעסקות שהיא חותמת. במקום למכור לספקיות שירותי תקשורת, גילת פונה לא פעם ללקוח הסופי שאמור ליהנות מהשירות. אסטרטגיה זו מניבה עד כה פירות, מאחר והחברה בונה עבור הלקוח חבילת שירותים הכוללת את המוצר הבסיסי - תחנות לווין זעירות (VSAT`s) לצד אפליקציות נוספות שמגדילות את שיעור הרווח מהפרויקט.

שולי הרווח הגולמי ממשיכים לנוע בשיעור של כ-35%, כך שהעלייה בהכנסות תרמה לגידול משמעותי ברווח התפעולי - 3.3 מיליון דולר מול 360 אלף דולר ברבעון המקביל ו-2.2 מיליון דולר ברבעון הקודם.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 2.1 מיליון דולר או 5 סנטים למניה, לעומת הפסד נקי של כמיליון דולר ברבעון המקביל ורווח של 1.2 מיליון דולר ברבעון הקודם.

בדיוק לפני שנה שב לגילת עמירם לוינברג, אחד מחמשת המייסדים של החברה, והחליף את שלמה רודב. חזרתו התאפשרה לאחר העברת השליטה בגילת מידי בנק הפועלים לקרן יורק ולחברת מבטח שמיר. יחד עם לוינברג חזרו לגילת גם אחיו יהושע ומנהל הכספים לשעבר יואב לייבוביץ, הממונים כיום על הפיתוח העסקי בחברה. את השנים של רודב בחברה אפשר להגדיר כתקופת רה ארגון מתמשכת, שלוינברג נהנה כעת מפירותיה וממנף אותה קדימה.

באחרונה דיווחה גילת על מספר גבוה יחסית של עסקות גדולות, ביו היתר באוסטרליה, ברוסיה ובמקסיקו. הודעה מעניינת נוספת היתה על שיתוף פעולה עם חברת ציוד התקשורת הגדולה בעולם, סיסקו, שמשלבת את טכנולוגיית הקישור הלוויני של גילת בנתבים שלה. בגילת סבורים שלשיתוף פעולה זה יש פוטנציאל רב והתחושה הכללית היא שנתח השוק של החברה גדל, אם כי נתונים רשמיים ניתן לקבל פעם בשנתיים בלבד באמצעות סקר רשמי שמתפרסם. אם החברה תצליח לסיים את השנה עם צמיחה של 15% בהכנסות, תהיה זו הצלחה מבחינתה.

מעבר לדו"ח הרווח והפסד שהציג שיפור, גם המאזן, שהיה פעם בגדר "מאזן אימה", נראה כבר אחרת. סל הנכסים של החברה גדל ב-23 מיליון דולר בחצי השנה האחרונה ל-208 מיליון דולר. לגילת יש חוב של כ-67 מיליון דולר לקבוצת יורק, אשר קיבלה את השליטה בחברה מבנק הפועלים. עד ספטמבר הקרוב תוכל יורק להמיר את ההלוואה ל-10.5 מיליון מניות במחיר של 6.75 דולרים למניה. כיום נסחרת גילת כבר מעל ל-8 דולרים, כך שאפשרות ההמרה בהחלט נמצאת על הפרק. במקרה כזה יירד מעל החברה נטל חוב משמעותי, והיא תישאר עם החוב לבנקים.

ברבעון השני רשמה גילת תזרים מזומנים חיובי של כ-13 מיליון דולר, אך הסכום הגבוה הוא בעיקר תוצאה של גבייה מוקדמת של חובות מלקוחות. ברבעון הבא צפוי תזרים נמוך באופן משמעותי בשל גבייה נמוכה יותר, וכן בשל תשלום שנתי של קרן וריבית לבנק לאומי בגובה 4 מיליון דולר ותשלום נוסף של 5 מיליון דולר ליורק.

גילת מעסיקה כ-1,000 עובדים, מתוכם כ-400 בישראל. בחברה אומרים שתחלופת העובדים נמוכה יחסית, כך שחלק גדול מהם יכול כבר עכשיו ליהנות מרווח הגלום במימוש אופציות. רוב האופציות שניתנו בעבר נמצאות כבר בתוך הכסף, מאחר ומחירי המימוש נעים בין 7-5 דולרים למניה. בעקבות זינוק של 40% מסוף מארס, נסחרת מניית גילת במחיר של 8.1 דולרים. שווי השוק של החברה, הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, עומד על 183 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully