וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

14.8.2006 / 23:41

מדד נאסד"ק הוסיף 0.6% ל-2,069 נקודות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-11,098 נקודות

כניסתה לתוקף של הפסקת האש התקבלה הערב בשמחה בוול סטריט והמדדים המובילים נסחרו בעליות שערים נאות, שהלכו ונחלשו לקראת סוף יום המסחר. בסיכום היום, הוסיף מדד נאסד"ק 0.6% ל-2,069 נקודות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-11,098 נקודות.

הקלה מגיעה גם מכיוונה של זירת האנרגיה, שם נרגעו במעט החששות משיבושים באספקת הנפט מאזור המזרח התיכון. הנפט ירד בכ-1% ל-73.53 דולר.

בין הישראליות, דיווחה הבוקר גילת על תוצאות חיוביות ברבעון השני. חברת רשתות הלוויין סיימה את הרבעון עם צמיחה של 19% בהכנסות ל-61 מיליון דולר. שולי הרווח הגולמי ממשיכים לנוע בשיעור של כ-35%, כך שהעלייה בהכנסות תרמה לגידול משמעותי ברווח התפעולי - 3.3 מיליון דולר לעומת 360 אלף דולר ברבעון המקביל ו-2.2 מיליון דולר ברבעון הקודם.

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 2.1 מיליון דולר או 5 סנט למניה לעומת הפסד נקי של כמיליון דולר ברבעון המקביל ורווח של 1.2 מיליון דולר ברבעון הקודם. למרות זאת, ירדה המניה היום ב-0.1% ל-8.1 דולרים, אך נראה כי לא מדובר באכזבה מהתוצאות אלא במימוש לאחר שזינקה בכ-40% ממארס.

חברת ורינט הודיעה היום שסמנכ"ל הכספים שלה בשבע השנים האחרונות, יגאל ניסים, יפנה בקרוב את כסאו לדאג רובינסון האמריקאי, שמגיע מחברת CA. הודעה זו היתה צפויה לאחר שבמארס האחרון התפוצצה פרשת האופציות בקומברס. ניסים כיהן כסמנכ"ל כספים בקומברס בין השנים 1998-1993, ובחלק מהתקופה הזו התגלו ליקויים חמורים באופן פעולת החברה בכל הקשור לאופציות. עם זאת, נגד קובי אלכסנדר, דיויד קריינברג, וויליאם סורין הוגש בשבוע שעבר כתב תביעה חמור, אך שמו של ניסים לא הוזכר שם.

ניסים אמר היום שהחלטה זו אינה קשורה בפרשת האופציות וכי הוא פנה לדן בודנר, מנכ"ל ורינט "לפני זמן מה". הוא יישאר בתפקיד ניהולי בכיר, תחת בודנר, וירכז פעילויות מטה כמו מיזוגים ורכישות.

מניית ורינט נפלה היום כ-6.6% ל-28.7 דולר לאחר שזינקה ב-22% מסוף יולי.

לזינוק של ורינט בימים האחרונים תרמו חששות מטרור שלובו על ידי הניסיון לבצע פיגוע גדול שנחשף בשבוע שעבר בשדה התעופה הית'רו שבלונדון. גם נייס נהנית בתקופה האחרונה ממומנטום חיובי, וטיפסה היום ב-2.8% ל-25.8 דולר, ומתקרבת אט אט חזרה אל מחיר השיא שקבעה בתאריך 29 ביוני - 28.6 דולר. ורינט ונייס הן יצרניות מערכות הקלטה מתוחכמות לווידיאו וקול. מוצריהן משולבים בין השאר לצורך זיהוי של איומים אנושיים, והם מאפשרים זיהוי של מחבלים במקומות כמו שדה תעופה, בו עוברים מדי יום אלפי אנשים. נראה כי המשקיעים מעריכים שלמוצריהן יהיה עתה ביקוש חזק עוד יותר.

סינרון עלתה ב-0.4% ל-21.3 דולר לאחר שדיווחה על חוזה חדש בהיקף 6 מיליון דולר. סינרון תספק מכשירים להסרת שיעור וחידוש העור לרשת מכוני האסתטיקה אמריקן לייזר סנטרס. המניה משלימה טיפוס של 14% מאז שדיווחה בשבוע שעבר על הכנסות שיא של כ-28 מיליון דולר ורווח נקי של כ-9 מיליון דולר.

מניית טבע ירדה ב-0.4% ל-34.4 דולר למרות הודעתה על השקת הגירסה הגנרית של תרופות הזולופט של פייזר. טבע החלה לשווק בארה"ב את התרופה למשך חצי שנה של מכירות בלעדיות. התרופה בלוקבאסטר שמיועדת לטיפול בדיכאון קשה, נמכרה בשנה האחרונה ב-3.1 מיליארד דולר. בבית ההשקעות לידר העריכו בעבר שהתרופה תתרום לטבע הכנסות של 400 מיליון דולר בתקופת הבלעדיות ורווח של 200 מיליון דולר. עוד בולטת היום אורכית, שמזנקת ב-4.1% ל-9.2 דולרים, ללא סיבה נראית לעין. לאותם משקיעים שלא זנחו את המניה לאחר שאיבדה כ-70% מערכה השנה, אורכית הניבה תשואה של כ-36% מאז ה-28 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully