וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום מסחר עצבני בבורסה ננעל בעליות

אסף רותם

15.8.2006 / 17:16

אלרוב טיפסה ב-3.7% לאחר דו"ח טוב. מכתשים אגן הוסיפה 2.8%. הפועלים עלתה ב-1.6%. בזק איבדה 0.1% למרות עלייה ברווח התפעולי

הבורסה בתל אביב עצבנית בימים אלה. נראה כי אותם פעילים שאינם במילואים, או אלה ששבו מהם ולא נסעו לחופשת הקיץ המיוחלת, עייפים ומגיבים באגרסיוויות למגמות בחו"ל ולשמועות. יום מסחר הפכפך ננעל בעליות קלות: מדד המעו"ף טיפס ב-0.1% ל-801.47 נקודות, בעוד מדד ת"א 100 הוסיף 0.3% ל-820.55 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.12 מיליארד שקל, בעוד שבמחירי איגרות החוב נרשמה עלייה של כ-0.1%.

במשך היום התאפיין המסחר בחוסר יציבות. בפתיחה נרשמו עליות שערים של 0.6% במדדים, אולם בצהריים התהפכה המגמה, בין השאר על רקע התנצחות עוינת בין נשיא סוריה בשאר אסד ושרת החוץ ציפי לבני, ובמקביל, חשש כי הרמטכ"ל ייאלץ להתפטר בעקבות מכירת מניותיו, שלוש שעות אל תוך יומה הראשון של המלחמה בלבנון. המעו"ף עבר לירידה של כ-1% ושב לטפס, לאחר שמדד מחירי היצרן בארה"ב ירד בחודש יולי ושלח את וול סטריט ואת אירופה לעליות.

המסחר בימים הקרובים צפוי להתנהל בהתאם למגמה העולמית ובציפייה לנתוני מקרו חדשים על המשק הישראלי, בעודו מלקק את פצעי מלחמה. מנהל המסחר בבנק מזרחי-טפחות, שלום אטיאס, צדק כאשר אמר הבוקר כי "התסריט של אתמול, בו נמחקו עליות של כמעט 1% בשעת המסחר האחרונה, עשוי לחזור על עצמו". עוד אמר אטיאס, כי "אנשים מתחילים להפנים את עלות המלחמה, ואסור לשכוח כמובן את מלחמות היהודים שמתחילות בפוליטיקה עכשיו. גורמים אלה עשויים להשפיע לשלילה בתקופה הקרובה, ואני לא רואה סיבות אחרות לעליות. בקרב הבנקים, ראינו אתמול סחורה שעוברת מידיים זרות למשקיעים מקומיים".


ידיעות על כך שצבא לבנון יתפרס תוך יומיים עשויות לעזור בשיקום מצב רוחם של המשקיעים, בדומה לכל התפתחות חיובית באזור. בנוסף, כמעט מבלי משים הגענו לאמצע אוגוסט, ופעילים רבים עשויים לנצל את הפסקת הקרבות כדי להתמקד במלחמה האמיתית של הקיץ - הישגים ומבצעים שירשמו בחופשות בחו"ל. מחזורי המסחר עשויים להיות קטנים יותר בשל כך, ותלותם באירועים חיצוניים, כמו מגמות בחו"ל, תהיה בשל כך גבוהה יותר.

במקביל, פרסום מואץ של דו"חות צפוי להשפיע אף הוא על המסחר, כאשר הבנקים ידווחו בימים הקרובים על ביצועיהם ברבעון השני. מניות הבנקים המשיכו לרכז את המסחר הגדול ביותר. מניית הפועלים עלתה ב-1.6%, בעוד לאומי הוסיפה 0.1%. גם מכתשים אגן ריכזה מחזור גדול וטיפסה בכ-2.8%.

בזק פירסמה דו"חות לרבעון השני - כאשר במוקד העניין מצויה הגעתה של החברה הבת yes לרווח התפעולי הנחשק. החברה פירסמה מוקדם בבוקר כי הכנסותיה ברבעון השני נותרו ברמתן - כ-2.825 מיליארד שקל - גידול זעום של 6 מיליון שקל בהשוואה לרבעון הקודם. הרווח הנקי של בזק נותר אף הוא על רמת 230 מיליון שקל, גידול זעום עוד יותר, בהשוואה לרווח של 226 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006. אולם, בזק הציגה גידול של 11% ברווח התפעולי בהשוואה לרבעון הראשון של 2006, וזה הסתכם בכ-446.4 מיליון שקל. בזק איבדה בסיומו של יום הפכפך כ-0.1%.

טבע ירדה בכ-0.5% על אף שדיווחה אמש, כי קיבלה אישור להשקת הגירסה הגנרית לזולופט של פייזר, תרופה לטיפול בדיכאון שהיקף מכירותיה במונחי תרופת המקור נאמדים בכ-3 מיליארד דולר בשנה. חשובה לא פחות היא תקופת הבלעדיות של שישה חודשים, לה זוכה טבע הודות להיותה החברה הגנרית הראשונה שהגישה בקשה לאישור לתרופה זו. בבית ההשקעות לידר העריכו בעבר שהתרופה תתרום לטבע הכנסות של 400 מיליון דולר בתקופת הבלעדיות, ורווח של 200 מיליון דולר.

בקרב מניות הנדל"ן, הרווח הנקי של אלרוב יותר מהכפיל עצמו ועלה ב-123% ל-45 מיליון שקל. ההכנסות צמחו ב-31% ל-186.5 מיליון שקל. הרווח הגדול מיוחס בין היתר לרווח הון בסך כ-40 מיליון שקל ממימוש נכס בצרפת, מהמשך השיפור בהכנסות ממלון מצודת דוד בירושלים, המשך מכירת דירות ברחוב פנקס תל אביב וכן משיפור בהכנסות משכר דירה. המניה הגיבה בחיוב ועלתה בכ-3.7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully