וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבונוסים בוול סטריט צפויים לעלות ב-15%

סוכנויות הידיעות

15.8.2006 / 10:15

חמש הפירמות הפיננסיות הגדולות ביותר בארה"ב רשמו זינוק של 46% ברווחי המחצית הראשונה של השנה, לשיא כל הזמנים

הבונוסים בוול סטריט יגדלו השנה ב-15%, בעקבות השגשוג בעסקיהם של בנקי ההשקעות וסוחרי ני"ע, ריבוי המיזוגים והרכישות וההנפקות הראשונות לציבור. הבונוסים לבנקאים בפירמות המובילות, כמו גולדמן סאקס, סיטיגרופ וג'יי.פי מורגן צ'ייס עשויים לגדול ב-25%, לדברי סוכנות הייעוץ ג'ונסון אסושיאייטס, בעוד שהבונוסים לבנקאים בתחום הקמעוני יגדלו ב-5% בלבד בממוצע.

חמש הפירמות הפיננסיות הגדולות ביותר בארה"ב רשמו זינוק של 46% ברווחי המחצית הראשונה של השנה, לשיא כל הזמנים של 13.6 מיליארד דולר, לאחר שנתיים קודמות שבהן גם נרשמו שיאים. היקף ההנפקות השנה עלה ב-27% ל-17 מיליארד דולר, והמיזוגים שהוכרזו היו גדולים ב-38% בהיקפם הכספי, 2.11 טריליון דולר, לפי נתוני בלומברג.

"ההטבות השנה יהיו גבוהות, ללא ספק", אמר נשיא ג'ונסון אסושיאייטס, אלן ג'ונסון. "הצמיחה בתחומים הבינלאומיים מהירה אף יותר מבארה"ב בכל תחומי העסקים הגדולים".

גולדמן סאקס, בנק ההשקעות הרווחי ביותר בוול סטריט, שילם לעובדיו שכר ממוצע של 521 אלף דולר בשנה שעברה. הרווח של הבנק היה גבוה משל מתחריו הגדולים, מריל לינץ' ומורגן סטנלי, על אף שמספר עובדיו קטן בחצי. הבנקים משלמים את הבונוסים בתחילת השנה בדרך כלל, והם נעים בין 50 אלף דולר לאנליסטים זוטרים עד 5 מיליון דולר ויותר לבנקאי השקעות ולסחרנים המובילים בבנק.

סחרני מניות יזכו, קרוב לוודאי, לעלייה של 25%-20% בבונוסים השנה, בזכות הגידול במחזורי המסחר, בשווי ובפעילות המסחר לתיק הבנק (נוסטרו), אמר ג'ונסון. סחרני אג"ח יזכו להעלאות של 15%. בונוסים למנהלי כספים יגדלו ב-15%-10%.

המבקר הכללי של מדינת ניו יורק, אלן הבסי, אמר בינואר כי הפירמות בניו יורק שילמו בונוסים של 21.5 מיליארד דולר לעובדיהן, עלייה של 16%. בנקים בלונדון העלו את הבונוסים ב-16% ל-14.2 מיליארד דולר, לפי נתוני המרכז למחקר כלכלי ועסקי בלונדון, אשר נוקט בשיטות חישוב שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully