וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ, סגור את החשבון בלאומי

סמי פרץ

15.8.2006 / 14:00

אפשר למצוא פגמים רבים בהתנהלות הצבא במלחמה ואולי הרמטכ"ל ייאלץ ללכת הביתה. מכירת ני"ע שלו לא צריכה להיות הסיבה לכך

לו אני הרמטכ"ל, הייתי מתקשר הבוקר לבנק לאומי ומבקש לסגור שם את חשבון הבנק שלי ומעבירו לבנק אחר. אולי אפילו למדינה אחרת. למקום שבו קיימת סודיות בנקאית אמיתית, שבו לא עושים סיקול ממוקד של אישיות ציבורית דרך חשבון הבנק שלו.

אפשר למצוא פגמים רבים בהתנהלות הצבא והממשלה בכלל והרמטכ"ל בפרט במהלך המלחמה בלבנון. אפשר גם שהרמטכ"ל ייאלץ ללכת הביתה. מכירת ניירות הערך שלו לא צריכה להיות הסיבה לכך. דן חלוץ כשל לפחות פעמיים בהערכותיו, כאשר צפה שהמלחמה תסתיים תוך שבועיים עד שלושה מיום שנפתחה, וכאשר העריך שחיסולו של נסראללה קרוב.

במטה הכללי ובצבא יהיו שיצביעו על עוד הרבה יותר כשלים מבצעיים שניתן להדביק לו. כל אלה צריכים לעמוד למבחן הציבור ולבדיקה. נוהל ביצוע התחקירים בחיל האוויר שאין לו אח ורע בשום חיל אחר, במסגרתו גם סגן צעיר יכול למתוח ביקורת קשה על אלוף משנה, מבטיח שהתחקירים האלה יבוצעו.

אפשר למצוא פגם אסתטי בכך שרמטכ"ל עוסק בעיצומו של מצב חירום, שעות ספורות לאחר שנחטפו חיילים ושעות ספורות לפני שפורצת מלחמה, בענייניו הפרטיים. מבחינה ציבורית הכי טוב היה אם הרמטכ"ל ואנשי ציבור בעלי השפעה על מצב המדינה ומצב המשק לא היו משקיעים בבורסה, אלא מפקידים את חסכונותיהם לניהול בידי נאמנים. אבל אין הוראה כזו, והרמטכ"ל הוא לא רק מפקד הצבא אלא גם אדם פרטי עם משפחה, עם בעיות בריאות, ועם עניינים פיננסים פרטיים.

אפשר להניח שהרמטכ"ל הקדיש בתקופת המלחמה הרבה יותר משמונה שעות עבודה ביום לענייני הצבא. האם אסור לו ביממות ארוכות שכאלה לדאוג לרגע גם לענייניו? האם מצפים שהרמטכ"ל לא יעשה בדיקות כאשר הוא סובל מבעיה רפואית? האם מישהו באמת רוצה רמטכ"ל שלא יוצא מהבור לרגע, לא ישן ולא אוכל ומזניח את כל ענייניו הפרטיים, הבריאותיים, המשפחתיים והפיננסים? האם אנחנו רוצים שהרמטכ"ל יקבל החלטות הרות גורל כאשר הוא טרוד בעניינים פרטיים? לא היינו מעדיפים שהוא יסלק מדרכו כל בעיה פרטית שמפריעה לו כדי להתמקד בניהול הלחימה?

הדאגה של חלוץ לחסכונותיו בעיתוי ההוא מספקת חומר גלם מעולה לתוכניות סאטירה, וגם לדיון ציבורי על השאלה אם ראוי שאנשי ציבור כה בכירים ינהלו בעצמם את תיק המניות שלהם. לא צריך לתת לה שום משקל בבדיקת תפקודו של דן חלוץ במהלך המלחמה. מדהים איך פעולה פיננסית שנמשכה 3-2 דקות מצליחה להבאיש את ריחו של הרמטכ"ל יותר מאשר חודש של לחימה רוויית דם וקורבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully