וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום רביעי רצוף של עליות בבורסה

נתן שבע

16.8.2006 / 17:28

לאומי והפועלים טיפסו בכ-3%. גזית גלוב איבדה 1.5% בעקבות הדו"חות. איי.טי.אל קפצה בכ-17% במחזור ער בעקבות הזמנה חדשה

עליות השערים בוול סטריט אתמול, עזרו למשקיעים היום לשמור על מגמה חיובית ולחתום יום רביעי רצוף של עליות שערים גם אם היו מתונות יחסית. מגמה חיובית שלטה בעיקר במניות הבנקים הגדולים שתיקנו היום חלק מהירידות בתקופת המלחמה. מדד הבנקים עלה ב-2.2% אם כי הוא עדיין רחוק בכ-18% מרמת השיא בה היה לפני שלושה חודשים.

מדד המעו"ף עלה ב-0.2% לרמה של 802.8 נקודות, ומדד תל אביב 100 טיפס ב-0.3% לרמה של 823נקודות. מדד תל טק עלה ב-0.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

השקט היחסי נשמר אמנם בצפון, אבל הפעילים מסרבים לצאת בינתיים בחגיגות וממשיכים לטפס בשיעורים קלים מדי יום בציפייה להמשך פרסום התוצאות של החברות אשר עשויות לתת תשובות לגבי הפגיעה ברבעון השלישי.


עליות השערים נתמכו בעיקרן מהעליות החדות שנרשמו אתמול בארה"ב בעקבות הציפייה כי האינפלציה נעצרת עם התמתנות הכלכלה. ובישראל, מדד המחירים לצרכן לחודש יולי היה גבוה מהתחזיות למדד שלילי וטיפס ב-0.1%. הערכות הכלכלנים הן כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, יותיר את הריבית על כנה ברמה של 5.5%, לאחר שעמיתו האמריקאי בן ברננקי, נקט בצעד דומה והותיר את הריבית בארה"ב על 5.25% בשבוע שעבר.

"השוק האמריקאי מתחיל להפנים את ההפוגה בהעלאות הריבית", אומר היום פעיל בשוק המוסדי, "ההיסטוריה מלמדת שכאשר קיימת הפוגה בהעלאות הריבית בשוק האמריקאי הוא ממריץ ראלי של יותר מ-12%. אני אופטימי, ובהחלט חושב שנראה את המדדים חוזרים לטפס לקראת סוף השנה למרות נזקי המלחמה".

על אף העליות החדות שנרשמו אתמול בשוק הסולידי האמריקאי, השחרים איבדו עד 0.1% בטווחים הארוכים, כנראה בעקבות ההפתעה במדד, והגלילים הארוכים עלו ב-0.1%. נמשך טפטוף הדו"חות לרבעון השני שהלך והתגבר היום. כלל ביטוח היא הראשונה מבין חברות הביטוח שפירסמה אתמול בערב את תוצאותיה. חברות הביטוח פירסמו כולן אזהרת רווח לרבעון השני, בשל הירידות שנרשמו בשוק ההון ברבעון שעבר. הרווח הנקי של כלל ביטוח ירד ב-36% לעומת הרבעון השני ל-60.2 מיליון שקל. הרווח מעסקי הביטוח נחתך ביותר מחצי, והסתכם ב-63.6 מיליון שקל. כלל ביטוח איבדה 1.7%.

גזית גלוב ירדה ב-1.5% לאחר הדו"חות. רווחי הון כתוצאה ממכירת נכסיה בטקסס של החברה הבת האמריקאית אקוויטי וואן, עזרו לחברה להתגבר על הפחתה של כ-99 מיליון שקל, בגין השקעתה במניות חברת נדל"ן אמריקאית. למרות זאת, רשמה החברה זינוק של פי 7 ברווח ל-126 מיליון שקל.

מניות הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי - מובילות עם נפח המסחר הגדול ביותר, ועלו ב-2.8% ו-3%, בהתאמה.

דלק רכב הוסיפה 1.2% לאחר פרסום הדו"חות הפושרים יחסית לרבעון השני. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-5% ל-1.08 מיליארד שקל; הרווח הנקי ירד בכ-8% ל-70 מיליון שקל.

מניית איתוראן, שדיווחה על גידול של 42% ברווח הנקי ל-4.6 מיליון דולר ברבעון השני, טיפסה ב-3.4%.

איי.טי.אל קפצה בכ-17% במחזור ער של יותר מ-2.3 מיליון שקל - פי 10 מהמחזור הממוצע היומי במניה, לאחר שהחברה הודיעה על הזמנה בהיקף של 30 מיליון שקל שתסופק עד סוף השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully