וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפוש אחר הנמלט קובי אלכסנדר עולה מדרגה

מיכל רמתי

16.8.2006 / 9:05

ה-FBI העבירה התראה על חיפושו לאינטרפול לאחר בשבוע שעבר הוגש נגדו כתב אישום פלילי

החיפוש אחר קובי אלכסנדר, לשעבר מנכ"ל חברת התוכנה קומברס, הועלה מדרגה אתמול כאשר הבולשת הפדרלית (FBI) העבירה "התראה אדומה" לאינטרפול. משמעות העברת התראה שכזו לארגון המשטרה הבינלאומי, היא העברת הודעה רשמית למדינות ברחבי העולם על צו המעצר שהוצא נגד אלכסנדר בארה"ב, ובקשה של ארה"ב להסגירו. פרטיו של אלכסנדר יועברו באמצעות האינטרפול לארגוני משטרה ואכיפה ברחבי העולם, ובמדינות מסוימות מהווה התראה זו בסיס למעצר זמני. עם זאת, אין מדובר בצו מעצר עולמי. אם ייתפס אלכסנדר במדינה שלה הסכם הסגרה עם ארה"ב, הוא עשוי לעמוד בפני הסגרה.

שבוע עבר מאז שקובי אלכסנדר לא התייצב לצו מעצר שהוצא נגדו בארה"ב, והוגדר כנמלט. מקום הימצאו טרם ידוע ? יש המעריכים כי אלכסנדר ברח לישראל, לאחר שהעביר לחשבון בנק בארץ כ-57 מיליון דולר. אחרים העריכו כי אלכסנדר נמלט למדינה שאין לה הסכם הסגרה אם ארה"ב, כמו גרמניה.

בסוף השבוע פורסמו ידיעות לפיהן ארה"ב ביקשה מישראל להסגירו תחת אמנה שעליה חתומות שתי המדינות. ניסיונות לברר את העניין במשרד המשפטים נתקלו בתגובה לפיה המשרד אינו מתייחס לענייני הסגרות. אם אכן הוגשה בקשה כזו, ייוודעו פרטים נוספים לגביה רק אם תוגש בקשה לבית המשפט למעצרו של אלכסנדר, וזה עוד לא קרה.

עורך הדין של אלכסנדר, רוברט מורווילו, מניו יורק, אמר אתמול כי הוא אינו יודע היכן אלכסנדר. "לא הצלחנו ליצור קשר עם הלקוח במספרי הטלפון הרגילים שלו", הוא אמר. לדבריו, הוא דיבר לאחרונה עם אלכסנדר לפני כשבועיים, בעת שאלכסנדר שהה בישראל לחופשת הקיץ המסורתית שלו, שהחלה בסוף יוני או תחילת יולי, לפני התחממות הפרשה.

נגד קובי אלכסנדר, דיויד קריינברג וויליאם סורין הוגש ביום רביעי שעבר כתב אישום בגין "מזימת אופציות". אלכסנדר הוא מייסדה של חברת קומברס טכנולוג?י והוא כיהן כיו"ר ומנכ"ל מיום הקמתה במהלך שנות ה-80' ועד מאי האחרון, אז התפטר מכל תפקידיו בקבוצה בעקבות פרשת האופציות. יחד עמו התפטרו גם קריינברג, סמנכ"ל הכספים במשך שבע השנים האחרונות, וסורין, מזכירה הוותיק של החברה.

בכתב האישום נטען כי השלושה ביצעו בקדייטינג בכל הקצאת אופציות בחברה בין השנים 1998-2001 והקימו "חשבון אופציות סודי" ששימש לתגמול מנהלים בכירים שלא היו מרוצים מתנאי התגמול שלהם. החשבון נוהל על ידי מזכירתו של אלכסנדר על גיליון אלקטרוני, ושונה באופן תדיר. שמות העובדים שנכללו בגיליון היו פיקטיוויים וועדת הפיצוי של החברה (שאחראית על תנאי תגמול) לא ידעה שהיא מאשרת הענקת אופציות לעובדים שכלל לא היו קיימים.

עוד הואשמו השלושה בשקר לרואי החשבון של החברה (דלויט טוש, שם עבר קריינברג לפני הצטרפותו לקומברס), לעורכי הדין של החברה, לבעלי מניות ולמשקיעים מוסדיים. השלושה עשויים לעמוד בפני עונשים כבדים ובכלל זה מאסר.

לפי כתב האישום, השלושה הרוויחו במשותף כ-8.4 מיליון דולר משינוי תאריכי מענק האופציות על מנת להרוויח מהן יותר ? מהלך בלתי חוקי המכונה backdating. ככל הנראה מדובר במנהג נפוץ בוול סטריט באחרונה - עשרות חברות נחקרות על ידי גופים שונים בארה"ב בנוגע למעורבות בבקדייטינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully