וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי גזית גלוב עלו פי 7 ל-126 מיליון שקל

אסף רותם

16.8.2006 / 10:23

גזית רשמה הפחתה של 99 מיליון שקל בעקבות ירידה בערך מניותיה של חברת נדל"ן בה היא משקיעה

רווחי הון כתוצאה ממכירת נכסיה בטקסס של החברה הבת האמריקאית אקוויטי וואן הזניקו את השורה התחתונה של גזית גלוב, ועזרו לחברה להתגבר על הפחתה של כ-99 מיליון שקל, בגין השקעתה במניות חברת נדל"ן אמריקאית.

החברה של חיים כצמן ודורי סגל דיווחה כי הרווח הנקי ברבעון השני זינק פי שבעה לעומת הרבעון המקביל, והסתכם ב-126.5 מיליון שקל. רווח ההון שמיוחס לאקוויטי וואן הניב לגזית גלוב, לפני מס, כ-126 מיליון שקל. ברבעון הראשון הרוויחה גזית גלוב 40.3 מיליון שקל.

הנקודה המעניינת בדו"ח נגעה להפחתה של 99 מיליון שקל, אותה רשמה גזית בעקבות ירידת ערכן בבורסה של מניות חברת נדל"ן אמריקאית. גזית מגדילה את השקעתה בחברה זו, שאת שמה היא איננה מפרסמת. ירידת ערך מניותיה של החברה המסתורית הביאה לכך שגזית סבלה ברבעון השני מהפחתה של השקעתה זו לזמן ארוך בסכום ברוטו של כ-99 מיליון שקל, כאמור. סכום דומה צופים האנליסטים גם ברבעון השלישי.

החברה הודיעה כי תחלק 27 מיליון שקל בדיווידנד. יום האיקס נקבע לתאריך 20/09/2006, והחלוקה עצמה תתבצע ב-4 באוקטובר.

הוצאות ההנהלה, שזינקו בכ-50% מהרבעון המקביל, וצמחו בכ-18% מהרבעון הראשון, הביאו לכך שהרווח מפעולות רגילות קפא, והסתכם ב-233 מיליון שקל - 3 מיליון שקל בלבד יותר מהרבעון השני.

אולם, לבד מהוצאות ההנהלה הציגה גזית שיפור בעסקי הליבה: רווח ה-FFO, המקביל בחברות הנדל"ן לרווח תפעולי, טיפס בכ-12% מהרבעון המקביל והסתכם ב-63.4 מיליון שקל; העודף התפעולי, NOI, שפירושו הכנסות מהשכרה בניכוי הוצאות הפעלת הנכסים, קפץ ב-14% מהרבעון הקודם והסתכם ב-412 מיליון שקל. תזרים נטו מנכסים זהים גדל בממוצע בשיעור של כ-3.3% ב-EQY וב-FCR, ובשיעור של כ- 3.2% ב-Citycon ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

החברה והחברות הבנות (אקוויטי ו-FCR) גייסו מהציבור כ-520 מיליון שקל בהון מניות, לעומת כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כתוצאה מגיוס ההון ב-FCR רשמה החברה רווח נטו בסכום של כ-26 מיליון שקל, אולם מאידך זינקו הוצאות המימון ב-43% ל-208 מיליון שקל.

חיים כצמן, יו"ר גזית-גלוב, מסר: "במהלך הרבעון הצגנו צמיחה יפה בהכנסות מהשכרה וב-NOI על אף מימוש הנכסים בטקסס והתיסוף בשער החליפין של הדולר. מימוש הנכסים וגיוסי ההון שבוצעו בקבוצה, יאפשרו לה להמשיך את מהלך הרחבת עסקיה למגזרים נוספים - כולל העמקת פעילותה לשווקים חדשים".

מניית גזית גלוב טיפסה מתחילת השנה בכ-33%, והניבה למשקיעיה תשואת חסר לעומת מדד נדל"ן 15, שטיפס 46%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully