וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפלייד מטריאלס: עלייה של 39% ברווחי הרבעון השני

רויטרס

16.8.2006 / 10:41

יצרנית ציוד השבבים צופה כי גידול במלאי תעשיית השבבים עשוי לפגוע בהזמנות החדשות ברבעון הנוכחי

אפלייד מטריאלס (סימול AMAT), יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, דיווחה על עלייה של 39% ברבעון השני, אך הזהירה כי ברבעון הנוכחי ייפגע הביקוש למוצריה בשל גידול במלאי השבבים בעולם. החברה צופה כי ההכנסות וההזמנות החדשות לא יצמחו ברבעון השלישי לעומת הרבעון האחרון, על רקע צמצום השקעות ההון של יצרניות השבבים. אפלייד מטריאלס עלתה אתמול ב-0.9% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט.

אנו נכנסים לתקופה שעשויה להיות קשה במובן של הזמנות חדשות", אמר מנכ"ל אפלייד, מייק ספלינטר. "בטווח הקצר, אנו צופים גידול במלאים במגזר השבבים, אך גם תגובה מהירה של היצרניות, הפועלות לבלימת התרחבות נוספת במלאים", הוסיף. החברה צופה רווח של 30-29 סנט למניה, פחות מתחזיות האנליסטים, שהיו לרווח של 32 סנט למניה.

מארק פיצג'רלד, אנליסט בבנק אוף אמריקה, אמר כי יש סימנים לכך שבעיית המלאים עשויה להתפשט גם לתחום שבבי הזיכרון מסוג פלאש. "אני הרבה יותר זהיר, כי מבט חטוף במחירי שבבי הפלאש מראה שהם אינם מתייצבים". יותר ממחצית מעסקי אפלייד מטריאלס מגיעים מתחום שבבי זיכרון כמו פלאש ו-DRAM.

אפלייד דיווחה על רווח נקי של 512 מיליון דולר ברבעון השני, שהוא רבעון הכספים השלישי של החברה - מעל לתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה עלו ב-56% לעומת הרבעון המקביל, ל-2.54 מיליארד דולר, גם כן מעל לתחזיות. ההזמנות החדשות עלו ב-7% לעומת הרבעון הקודם, ל-2.67 מיליארד דולר. שולי הרווח הגולמי עלו ל-48.1% על רקע תוכנית התייעלות שזירזה את זמן אספקת ההזמנות.

אפלייד מטריאלס ומתחרותיה נהנו מפריחה בעסקיהן, על רקע גידול בביקוש לשבבים עבור מכשירי סלולר ומוצרי אלקטרוניקה. אבל חששות כי הביקוש לשבבים הגיע לשיאו פוגעים במגזר. מניית אפלייד ירדה ב-10% בשלושת החודשים האחרונים, ומדד השבבים של פילדלפיה ירד באותה תקופה ב-12%. "ברור כי אחת הסיבות לביצועים הפושרים של מניית אפלייד היא העובדה שהם הגיעו לשיא בנתח השוק שלהם בחלק מהשווקים המרכזיים", אמר ביל אונג, אנליסט בחברת אמריקן טכנולוג'י ריסרץ'.

אפלייד מטריאלס מתכוונת להיכנס לתחומים חדשים בעלי אפשרויות צמיחה רבות יותר, לעומת תחומיה העיקריים כיום - שבבי הזיכרון והמעבדים. החברה מנסה, למשל, להיכנס לתחום טכנולוגיית המסכים הדקים ולתאי שמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully