וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין: הפכנו למדינה צמאת דם

16.8.2006 / 11:26

נשיא איגוד לשכות המסחר: "דן חלוץ אכן עשה שגיאה אולם הרמטכ"ל, כמו כל אדם אחר, יכול לעשות לרכושו מה שהוא מוצא לנחוץ ומתי שהוא מוצא לנכון"


הסערה שיצרה חשיפת מעריב בנוגע להחלטתו של הרמטכ"ל, דן חלוץ, למכור את תיק המניות שלו, שעות ספורות לפני פרוץ המלחמה בצפון, נמשכת.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הוא מהאנשים הסבורים כי הקריאות להתפטרותו אינן ראויות. במכתב אותו מפרסם היום לין הוא אומר "הפנו למדינה צמאת דם". לין אינו חוסך ביקרות מחלוץ: "יש בהחלט להתאכזב ולהצטער על כך שהרמטכ"ל דן חלוץ החליט למכור את תיק ניירות הערך שלו 3 שעות לאחר חטיפת החיילים ב-12 ביולי. אך יחד עם זאת, מכאן ועד למהומה הגדולה שנוצרה שעל פיה תובעים את התפטרותו, המרחק עדיין גדול ביותר. כנראה שהפכנו להיות מדינה בה האווירה של הסתערות וחיסול של אישי ציבור היא חלק מהמשחק הלאומי".

לין מוסיף: "דן חלוץ אכן עשה שגיאה, אין שום ספק להצטער על כך וגם לחוש אכזבה עמוקה. איש ציבור בתפקיד כה רגיש צריך לחשוב איך כל פעולה שהוא עושה תיראה, בהנחה שהיא תהיה ידועה בציבור כולו. חשיבה זו לא ליוותה כנראה את דן חלוץ כשהוא החליט על מכירת תיק ניירות הערך שלו. אולם הרמטכ"ל, כמו כל אדם אחר, יכול לעשות לרכושו מה שהוא מוצא לנחוץ ומתי שהוא מוצא לנכון. אי אפשר להסתער על שגיאה אחת ולהפוך אותה לתנופה ולגל שעל פיו תובעים את פיטוריו של האדם ללא כל ויחס של כבוד לעברו או לתרומתו לציבור.

"יש שגיאות ויש שגיאות. יש שגיאות בתחום האסתטיקה, ובתחום הטעם הטוב, ויש שהן פטאליות ושמסקנותיהן חייבות להיות קשות. אולם, שגיאתו של דן חלוץ כנראה נבעה מחוסר מתן תשומת לב מספקת לנושא שהוא עדיין בתחום רשותו הפרטית בלבד. שגיאתו אינה מהקטגוריה המצדיקה לתבוע את התפטרותו או לנסות להשליך על אופיו ועל עברו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully