וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צורן בסכנת מחיקה מהנאסד"ק

שירלי יום-טוב

16.8.2006 / 12:07

צורן תבקש שימוע בפני נאסד"ק כדי לקבל ארכה להגשת הדו"ח המורחב לרבעון השני. בדיקת האופציות בצורן נמשכת

אחרי שקובי אלכסנדר מקובמרס ואמנון לנדן ממרקורי (MERQ.PK) פגעו במוניטין של חברות ישראליות הנסחרות בנאסד"ק, נשאלת השאלה מי תהיה החברה הבאה במועדון שערוריית האופציות והאם תהיה זו חברת צורן? שמה של צורן עולה כמועמדת להצטרף לצמד הלא מחמיא של קומברס-מרקורי, מאחר שהחברה בודקת מזה זמן את כל הקצאות האופציות בחברה ב-11 השנים האחרונות, מאז הנפקתה ב-1995 בבורסת נאסד"ק.

הבדיקות האלה מעכבות את הגשת הדו"ח המורחב (10-Q) של צורן לרבעון השני, ואמש הודיעה החברה על קבלת מכתב התרעה מהנהלת נאסד"ק בנוגע למחיקה אפשרית של המניה ממסחר בבורסה. לא נמסרו פרטים לגבי מועד המחיקה הצפוי וצורן תנהג כפי שכל חברה העומדת בפני מחיקה נוהגת - היא תבקש שימוע בפני נציגי נאסד"ק במטרה לקבל ארכה להשלמת הדו"חות והסרת חרב המחיקה ממסחר.

צורן מפתחת ומוכרת שבבים המשולבים במוצרי אלקטרוניקה כמו נגני DVD, מצלמות דיגיטליות וטלוויזיות דיגיטליות מתקדמות. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-760 מיליון דולר, בעקבות צניחה של כמעט מחצית מערכה תוך פחות מארבעה חודשים. חלק מהצניחה מיוחס לחשדות שצורן התאמצה להפריך ביחס לביצוע בקדייטינג בהקצאות אופציות. בקדייטינג הוא שינוי רטרואקטיווי של מועדי חלוקת האופציות, כדי לבחור ימים בהם מניית החברה נסחרה במחיר נמוך, כך שהרווח ממימוש האופציות גדל. אפשר להשוות זאת לרכישת מניה בשוק בזול ומכירתה לאחר מכן במחיר גבוה יותר. על פי חוקי ניירות ערך בארה"ב מדובר בעבירה פלילית, אם ניתן להוכיח שנושאי המשרה בחברה ידעו על ביצועה.

החשדות נגד צורן החלו להתעורר לאחר שבוול סטריט ג'ורנל פורסם תחקיר נרחב על חברות שככל הנראה נהגו להתערב בבחירת ימי חלוקת האופציות, כדי להגביר את רווחי המנהלים ממימושן. צורן לא הוזכרה שם, אך זמן קצר לאחר מכן התפרסם בארה"ב דו"ח ובו רשימת חברות "חשודות", ושמה של צורן נכלל בה.

בסוף מאי פירסמה צורן הודעה ובה נטען כי לא בוצע בקדייטינג. כמעט חודש לאחר מכן הגישו בעלי מניות בחברה תביעה נגזרת (תביעה המוגשת בשם החברה נגד מנהלים בכירים, שמטרתה להוכיח כי מנהלים אלה הפרו את חובתם כלפי החברה). התביעה ביקשה פיצוי לבעלי מניות וגם החזרת חלק מכספי המנהלים לחברה.

בתחילת יולי פירסמה צורן הודעה נוספת ביחס לעניין האופציות. הפעם כבר דווח על הקמת ועדה מיוחדת לבדיקת נושא האופציות, ובדיקה זו מעכבת את הגשת הדו"חות של החברה. עד כה פירסמה צורן רק את שורת ההכנסות שלה ברבעון השני, שהעידה על הכנסות של כ-128 מיליון דולר - גבוהות מהתחזיות של האנליסטים. עם זאת, ברבעון השלישי צפויה החברה לרשום הכנסות של 134-130 מיליון דולר - מתחת לתחזית. המספרים האלה שלחו את המניה לצניחה של 30% ביום אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully