וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום נוסף של עליות

עומרי כהן

16.8.2006 / 23:05

אלטק מאבדת כ-5% לאחר פרסום הדו"חות. צורן מאבדת 1.5% לאחר שקיבלה התרעה לפני מחיקה מנאסד"ק


בוול סטריט נפתח יום המסחר בעליות שערים. מדד נאסד"ק עולה ב-0.4% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.3%. בקרב המניות השיראליות מוסיפה אם סיסטמס מאבדת 1.5% לאחר שקיבלה מכתב אזהרה בנוגע למחיקה אפשרית מנאסד"ק. אלטק מגיבה בירידה של 4.8% לפרסום התוצאות הכספיות לרבעון ומשלימה צניחה של כ-26% בתוך כשלושה חודשים וחצי.

סקירת טרום מסחר

בהמשך לזינוק של 2.2% אמש במדד נאסד"ק צפויה היום בוול סטריט פתיחה חיובית, עם עלייה של 0.8% במדד נאסד"ק 100, כך בשעה זו לפי החוזים העתידיים. הסיבה להמשך העליות היא עלייה מתונה מהצפוי במדד הליבה של מדד המחירים לצרכן.

המדד הצביע על עלייה של 0.4% או 0.2% במדד הליבה, שמנכה רכיבים תנודתיים כמו מחירי מזון ודלק. כלכלנים בוול סטריט צפו עלייה של 0.3% במדד הליבה, שהוא אחד האינדיקטורים החזקים ביותר לקצב האינפלציה, שהיא נתון מפתח לקביעת גובה הריבית על ידי הבנק הפדרלי האמריקאי. אתמול נרשם זינוק בבורסות בשל מדד מחירים ליצרן שהצביע על ירידה חדה. הנתון של היום מחזק את ההערכות בשוק שהפד לא יעלה את הריבית בפגישתו הבאה.

החל מסוף השבוע שעבר, הסיפור המעניין ביותר בזירת הישראליות בחו"ל שייך למנכ"ל קומברס לשעבר, קובי אלכסנדר. ההתפתחות היומית בסיפור אלכסנדר היא שהבולשת הפדרלית (FBI) מבקשת כעת עזרה במציאתו של אלכסנדר, שלא התייצב למעצרו בשבוע שעבר, עם הגשת כתב התביעה נגדו בניו יורק. הבולשת אף משתפת פעולה עם האינטרפול, מה שהופך את סיפור אלכסנדר למדהים יותר בכל יום שעובר.

לא ברור היכן אלכסנדר נמצא, ומה שמעניין לא פחות הוא שאלכסנדר כנראה מחביא את עצמו בהצלחה - משום שלמערכת גם לא מגיעות בינתיים שמועות ביחס למקום הימצאו. ומה כל זה עושה למניית קומברס? היא דווקא התחזקה בכ-17% מסוף יולי, ונסחרת סביב 20 דולר.

מניית צורן עשויה לסבול היום מירידות, עקב הודעת החברה אמש על כך שקיבלה התרעה מבורסת הנאסד"ק לפני מחיקת המניה ממסחר. ועדה שמונתה לבחון את הקצאות האופציות בחברה עדיין בודקת האם נפל פגם בתהליך. מאחר ומדובר בכל הקצאה שצורן עשתה ב-11 השנים האחרונות, מאז הנפקתה בוול סטריט, אפשר להניח שמדובר בתהליך ממושך. בינתיים החברה לא מגישה את הדו"חות כנדרש לרשות לניירות ערך בארה"ב, ולכן לא עומדת בתנאי הסף להמשך המסחר. צורן תבקש ארכה להגשת הדו"חות. באחרונה דווקא החלה המניה להתאושש, אך עדיין, מדובר בצניחה של כמעט 50% ממחצית אפריל.

חברת איתוראן, שהונפקה בנאסד"ק בספטמבר בשנה שעברה, דיווחה על עלייה של 15% בהכנסות ל-25 מיליון דולר וזינוק של 42% ברווח הנקי ל-4.6 מיליון דולר. ברוח התקופה, החברה החליטה להעביר רבע מיליון דולר לתמיכה בעיר קריית שמונה. התוצאות הטובות לא משנות את גרף המניה, שסבלה מירידה של 16% מאפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully