וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האטה בצמיחת מדד המחירים לצרכן בארה"ב ביולי

עפרה שלו

16.8.2006 / 16:07

מדד המחירים לצרכן עלה ביולי ב-0.4%, בהתאם לתחזיות. הנתונים מחזקים ההערכות כי הבנק הפדרלי לא יעלה את הריבית

הצמיחה במדד המחירים לצרכן ללא מחירי המזון והאנרגיה (מדד הליבה) האטה ביולי, כך מסר משרד העבודה האמריקאי. הסימן הנוסף להאטה באינפלציה מחזקת את ההערכות כי הבנק הפדרלי לא יעלה את הריבית.

מדד המחירים לצרכן עלה ביולי ב-0.4%, בהתאם לתחזיות, לאחר שעלה ב-0.2% ביוני. לעלייה במדד תרמו מחירי האנרגיה הגבוהים. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה התנודתיים, עלה ב-0.2% - העלייה הקטנה ביותר מאז פברואר - בהתאם לתחזיות. ביוני עלה המדד ב-0.3%. לירידה במדד הליבה תרמה הצניחה התלולה במחירי הביגוד. ביחס לשנה הקודמת, צמח מדד המחירים לצרכן ב-4.1%. מדד הליבה צמח ב-2.7% - העלייה השנתית החדה ביותר מאז דצמבר 2001.

אתמול דיווחה ממשלת ארה"ב על ירידה מפתיעה במדד המחירים ליצרן ללא מחירי המזון והאנרגיה בארה"ב ביולי - הירידה הראשונה מאז אוקטובר האחרון. מדד המחירים עבור מוצרים מוגמרים עלה ב-0.1% לעומת חודש יוני, לפי נתוני משרד העבודה האמריקאי - פחות מעלייה של 0.3% לה ציפו הכלכלנים בוול סטריט. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, ירד ב-0.3% - הירידה הראשונה מאז אוקטובר. כלכלנים ציפו לעלייה של 0.2% במדד הליבה.

בשבוע שעבר החליט הבנק הפדרלי, בהובלת היו"ר בן ברננקי, לבצע הפוגה בהעלאות הריבית לאחר 17 העלאות רצופות מאז יוני 2004, והותיר את הריבית ברמה של 5.25%. ברננקי אמר כי המדיניות העתידית תיקבע בהתאם לאינפלציה.

מדד המחירים לצרכן הוא האומדן הרחב ביותר של הממשלה לעלות מוצרים ושירותים. כ-60% מהמדד מכסה את המחירים שהצרכנים משלמים עבור שירותים, מביקורים אצל רופאים ועד כרטיסי טיסה וכרטיסים לקולנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully