וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות ציוד הטלקום והשבבים הובילו את אירופה לעליות; מרקוני עלתה ב-7.2%

עפרה שלו

30.7.2001 / 22:13

קאפ ג'מיני, חברת שירותי המיחשוב הגדולה באירופה, עלתה ב-3.3% לאחר פרסום דו"ח מעודד; ST עלתה ב-2.4%, ARM עלתה ב-6.3%

המסחר באירופה הסתיים בעליות שערים, בהובלת מניות הטכנולוגיה. הדו"ח המעודד של קאפ ג'מיני, חברת שירותי המיחשוב, תרם לסנטימנט החיובי. בלונדון עלה מדד הפוטסי ב-0.8%, בפרנקפורט רושם הדקס עלייה של 0.7% ובפאריס עלה ה-CAC 40 ב-1.3%. הנויר מרקט, שזינק ביותר מ-5% ביום שישי, עולה ב-3.7% נוספים.

מניות השבבים, שרשמו עליות שערים נאות ביום שישי, ממשיכות לצבור גובה בפתיחת שבוע המסחר הנוכחי. ST הצרפתית עלתה ב-2.4%, ARM עלתה ב-6.3%. יצרניות ציוד הטלקום רשמו עליות נאות: מרקוני עלתה ב-7.2%; אריקסון עלתה ב-4.7%; נוקיה עלתה ב-3.7%.

במגזר הטלקום נרשמה מגמה חיובית: בריטיש טלקום עלתה ב-2.1% לאחר שבסוף השבוע דווח כי דחתה הצעה בסך של 11.4 מיליארד דולר מקונסורציום של בתי השקעות ובנקים עבור רשת המחברת בין לקוחותיה לבורסות מקומיות. וודאפון עלתה ב-5.3%; פראנס טלקום עלתה ב-4.2%.

מניות קבוצת המדיה הבריטית פירסון עלו ב-5% לאחר שהודיעה כי עברה להפסד במחצית הראשונה של השנה על רקע ירידה חדה בהכנסות מפרסום. החברה דיווחה על הפסד של 197 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2001, לעומת רווח של 127 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2000. בענף המדיה נרשמה מגמה חיובית: רויטרס עלתה ב-2%, בריטיש סקאי עלתה ב-1%.

טרה לייקוס, חברת האינטרנט האירופית-אמריקאית, ממשיכה להראות סימני התאוששות. ספקית האינטרנט הספרדית הודיעה כי ההפסד התפעולי (על בסיס EBITDA) ברבעון השני הצטמצם ל-57 מיליון דולר במפתיע, בזכות גידול בהכנסות ממנויי שירות האינטרנט של החברה. ההפסד היה קטן מהצפוי, ונרשם במקביל לעלייה של 34% בהכנסות ל-157 מיליון דולר. מניות החברה עלו ב-4%.

הדו"ח המעודד של טרה מושך את מניות ספקיות האינטרנט האירופיות לעליות. טי אונליין, ספקית האינטרנט הגדולה באירופה, עלתה ב-6.9%. לייקוס אירופה, שזינקה ב-17% ביום שישי, עולה ב-7.9% נוספים.

קאפ ג'מיני, חברת שירותי המיחשוב הגדולה באירופה, עלתה ב-3.3% לאחר שהודיעה כי רווחיה במחצית הראשונה של השנה צמחו ב-15% בזכות רכישת חטיבת הייעוץ של ארנסט אנד יאנג. הרווח הנקי צמח ל-96 מיליון דולר, לפי נתונים ראשוניים שמסרה החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully