וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס למשקיעי סרגון: אל תצפו לקפיצה בהכנסות לפני המחצית השנייה של 2002

גתית פנקס

30.7.2001 / 19:12

חותך את דירוג המניה מ"רשימה מומלצת" ל"תשואת שוק"; "המשקיעים יחכו לשיפור בהכנסות החברה לפני שיביעו שוב עניין במניה"; מעריכים כי תשרוף 10 מ' ד' עד סוף השנה

המסר ששולח בית ההשקעות גולדמן סאקס למשקיעי חברת סרגון הישראלית הוא ברור: אל תצפו לשינויים דרמטיים לטובה בחברה לפני אמצע שנת 2002 - וזה התסריט האופטימי. לפני מועד זה - כך לפי האנליסטים של בית ההשקעות - לא צפויות להיות הכנסות משמעותיות מתחום הסלולר, והמניה אף היא לא אמורה לרשום זינוקים מרשימים.

התוצאות של סרגון מקבוצת רד לרבעון השני של השנה היו נמוכות במעט מתחזית בית ההשקעות גולדמן סאקס, אולם לאור ההערכה החדשה של בית ההשקעות לפיה הכנסות החברה לא צפויות לרשום עלייה משמעותית בתקופה הקרובה, הם חותכים את דירוג המניה בחדות.

טרם פרסום הדו"חות לרבעון השני דירגו האנליסטים את המניה כ"רשימה מומלצת" - הדירוג הגבוה ביותר של בית ההשקעות המקביל ל"קנייה חזקה", ואולם כעת חתכו האנליסטים את הדירוג ל"תשואת יתר".

הפריצה הגדולה היתה צריכה להיות ברבעון הרביעי

לדברי האנליסטים אילן זיווטופסקי, שמעון לוי ואייב פינקלשטיין, הם העריכו כי הפריצה הגדולה של החברה תתרחש ברבעון הרביעי של השנה, ואולם, בין השאר, דחיית פרישת רשתות הדור השלישי ודור ה-2.5 מובילה לכך שההכנסות רושמות ירידה. הרבעון השני שהיה קשה, מסבירים בגולדמן סאקס, נבע מהאווירה הקשה בקרב חברות הטלקום והירידה בתקציבים שהן מפנות לרכישות, כמו גם לאור הירידה בקרב ה-CLECs האירופיים.

הוסיפה לכך גם החלטת הנהלת סרגון שלא לספק ציוד תקשורת אלחוטית רחבת פס ל-CLECs, שלא ברורה יכולת התשלום שלהן. החלטה זו התקבלה אצל סרגון לאור החשיפה הגבוהה שהיתה לה ל-CLEC ווינסטאר בעבר - חשיפה שברבעון הראשון של השנה באה לידי ביטוי אצלה בהכנסות שלא התקבלו על ציוד שהיא כבר שלחה.

יחד עם זאת, האנליסטים שבעי רצון מקצב שריפת המזומנים של החברה ומקיצוץ ההוצאות התפעוליות שמצליח להתרחש לדבריהם מוקדם מן התחזיות. נזכיר, כי ברבעון הראשון הודיעה החברה על תוכניתה לקצץ 30%-40% בהוצאות התפעוליות, ולצורך כך היא פיטרה 25% מכוח האדם שלה, סגרה מפעל ייצור משני וביצעה קיצוצים נוספים.

החברה ציינה כי ההשפעה המשמעותית תהיה רק ברבעון השלישי, ובגולדמן סקאס העריכו כי החברה תשרוף מזומנים בשווי של 10 מיליון דולר ברבעון שלפניו, אולם היא הצליחה לשרוף "רק" 6 מיליון דולר ברבעון השני.

אל הרבעון השלישי נכנסה סרגון עם קופת מזומנים בשווי של 61.1 מיליון דולר, והערכות האנליסטים הן כי היא תשרוף 10 מיליון דולר במחצית השנייה של 2001 (5 מיליון דולר בכל רבעון), כך שיהיו לה כ-51 מיליון דולר בקופה בסוף השנה - נמוך מתחזיותיהם הקודמות לשריפת מזומנים של 15 מיליון דולר במחצית השנייה.

הסכם OEM חדש

אז מה כן יכול לסייע למניה לעלות? להערכת גולדמן סאקס, הודעות של החברה על חוזים משמעותיים עם חברות תשתיות סלולר, הסכמי OEM חדשים (הסכמי ה-OEM היוו ככלל 43% ממכירות החברה ברבעון השני) ויישומי המערכת שלה בקרב חברות תקשורת - אפילו חדשות - יובילו לכך.

בשיחת הוועידה אמר מנכ"ל החברה, שרגא כץ, כי החברה חתמה על חוזה עם ILEC גדול שאת שמו לא חשפה, ובמקביל דיווח על התקדמות טובה בחוזים עם חברות סלולר סיניות ועל התקשרות עם מפעיל GSM אירופי גדול.

בגולדמן סאקס יודעים לעדכן כי סרגון קרובה לזכייה (או שכבר זכתה) בחוזה בשווי של עשרות מיליוני דולרים ל-8-10 הרבעונים הקרובים, אולם המכירות המשמעותיות יקרו רק במחצית השנייה של 2002, לכל המוקדם.

כמו כן, מאמינים האנליסטים שהחוזה עם החברה האמריקאית שאת שמה היא לא פירסמה הוא עם חברת AT&T, שסיפקה לה הזמנה ראשונית של מיליון דולר ברבעון השני - סכום שאמור לצמוח בהמשך. לגבי הסכמי ה-OEM הם מדווחים כי נחתם להערכתם ברבעון הראשון הסכם מסוג זה עם ספקית ציוד אירופית - דוגמת אלקטל, מרקוני או אריקסון (הסכם OEM רביעי במספר), וכי הוא אמור להוות בשני הרבעונים הקרובים 10% ממכירות החברה.

המשקיעים לא אמורים להתרשם

אבל זה לא אמור להרשים את המשקיעים בשלב זה - כך לפחות מעריכים בגולדמן סאקס. "המשקיעים יחכו לצפיות משמעותית לגבי צמיחה משמעותית בהכנסות החברה לפני שיחזירו את העניין שלהן במניה", הם אומרים ומציינים כי הנהלת החברה עצמה אינה מצפה כי מאורע כזה ייתרחש גם הוא לפני אמצע 2002.

סרגון נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 66 מיליון דולר. מוצר הדגל שלה הוא ה-FibeAir, שמאפשר חיבור בין שדירות התקשורת המרכזיות (כמו תשתיות של טבעות הסיבים האופטיים) לנקודות הקצה, בשיטה של חיבור בין נקודה לנקודה (Point to point).

הנהלת סרגון מעריכה כעת כי הכנסותיה לרבעון השלישי של השנה יהיו בטווח שבין 2-4 מיליון דולר, שעה שבגולדמן סאקס דיברו עד כה על הכנסות של 6 מיליון דולר. כעת, שינו את תחזיותיהם להכנסות של 3.5 מיליון דולר. הם מעריכים כי ההכנסות לרבעון הרביעי יעלו מעט, אולם עדיין יהיו נמוכות מאלה של הרבעון הראשון של השנה (שהסתכמו ב-5.9 מיליון דולר).

גם את תחזיות ההפסדים העמיקו בבית ההשקעות וכעת הם מדברים על הפסד של 22 סנט למניה תחת תחזית קודמת להפסד של 14 סנט למניה. בשנת 2001 כולה הם מעריכים כי החברה תדווח על הכנסות של 25.9 מיליון דולר ועל הפסד של 74 סנט למניה.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully