וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה קפצה בכ-5% בשבוע

נתן שבע

17.8.2006 / 17:48

דיסקונט זינקה ב-7%. מזרחי עלתה ב-6%. הבורסה הוסיפה היום כ-2%. אל על איבדה 0.4%. טבע עלתה ב-1.7%

שוב הוכיחה הבורסה בתל אביב כי למשקיעים יש זיכרון קצר והם מסתגלים במהירות לכל מצב בטחוני, פוליטי, או מדיני שמתרחש. המשקיעים הספיקו לשכוח את נזקי המלחמה, מחקו את ירידות השערים שהיו בעקבותיה ואף טיפסו מעבר לרמות בהן ביקרה הבורסה ערב פרוץ הקרבות.

לאחר שלושה ימים של עליות קלות, קפצה היום הבורסה ב-2% וסיימה את שבוע המסחר בעלייה כוללת של יותר מ-5%. למגמה החיובית תרם בראש ובראשונה מגזר הבנקאות עם הדו"חות המצוינים של בנק הפועלים ומזרחי-טפחות, שסחפו את כל הבורסה לעליות. במקביל, נהנה המסחר גם מהמגמה החיובית בבורסת ארה"ב בימים האחרונים.

מדד המעו"ף עלה ב-2.2% והשלים זינוק שבועי של 5.4% לרמה של 820 נקודות, מדד תל אביב 100 טיפס ב-1.8% והשלים קפיצה שבועית של 5.5% לרמה 838 נקודות. מדד התל טק הוסיף 1.3%. מחזור המסחר התעורר היום במעט והסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

המסחר בבורסה הושפע גם היום מפרסום התוצאות של החברות במשק, כשהיום נתנו את הטון הבנקים. לאחר הסנונית הראשונה במגזר הבנקאות השבוע עם תוצאות טובות של הבינלאומי, בא היום הבנק הגדול במדינה ומדווח שוב על רווחי עתק. בנק הפועלים הרוויח ברבעון השני 665 מיליון שקל - 11% יותר מהרבעון המקביל. במקביל, הודיע הבנק על חלוקת דיווידנד של 340 מיליון שקל. המניה הוסיפה 3.2% במחזור הגבוה בשוק - כ-200 מיליון שקל. תוצאות יפות גם למזרחי-טפחות , שכמעט הכפיל את רווחיו ברבעון השני של השנה ל-287 מיליון שקל. מניית הבנק הגיבה לתוצאות בטיפוס של 4%. תוצאות הבנקים הקפיצו גם את יתר מניות המגזר וסחפו את לאומי, שעלתה ב-3.8%. דיסקונט, שאיבדה כבר 20% מתחילת השנה עד הבוקר, תיקנה בעלייה של 7.2% וכאילו נשכחה אזהרת הרווח שפירסמה החברה לרבעון השני בחודש האחרון. יחד עם זאת, מדד הבנקים שטיפס היום ב-4% רחוק עדיין בכ-14% מרמות השיא בה היה ב-11 במאי.

חברת התעופה אל עלעברה להפסד של 15.1 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת רווח של 29.9 מיליון דולר ברבעון המקביל של השנה שעברה. החברה, שכבר הזהירה כי תסיים את השנה בהפסד, רשמה מתחילת השנה הפסד כבד של 27 מיליון דולר. המשקיעים ככל הנראה כבר צפו שהתוצאות לא יהיו מחמיאות במיוחד, והמניה - שכבר נפלה ב-43% מתחילת השנה - איבדה עוד 0.4%.

גזית גלוב הוסיפה 0.1%, לאחר שכבר פתחה את המסחר בעלייה של 2%. השינוי במחיר המניה בא בעקבות הידיעה ב-TheMarker על מניית חברת הנדל"ן מילס, שצנחה אתמול בכ-20%. המניה - בה מושקעת גזית - צנחה ב-70% מתחילת השנה, וגזית כבר מחקה כ-100 מיליון שקל בעקבות השקעה זו בתוצאות הרבעון השני שפורסמו אתמול.

טבע עלתה ב-1.7% בעקבות הפער בו פתחה.

יצרנית האפודים והקסדות רבינטקס, מזנקת היום בעוד 5.3%, כחלק מהגל העליות שמלווה חלק ממניות חברות הביטחון בשל המלחמה. המניה השלימה זינוק של 64% מאז יום פרוץ המלחמה בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully