וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 11% ברווחי בנק הפועלים ל-665 מיליון ש'

נתן שבע

17.8.2006 / 8:37

ההפרשה לחובות מסופקים של הבנק ירדה ב-11% למרות החשש כי הפסדים של פישמן יאלצו את הבנק להגדיל במידה ניכרת ההפרשה הזו

בנק הפועלים מפרסם היום דו"ח מוצלח אשר מעיד מעל הכל על הצמיחה החזקה במשק עוד לפני המלחמה בצפון. הרווח הנקי של הבנק זינק בכ-11% לעומת הרבעון המקביל ל-665 מיליון שקל. רווחי הבנק מפעולות מימון טיפסו בשיעור דומה ל-2.05 מילירארד שקל.

ההפרשה לחובות מסופקים של הבנק ירדה ב-11% ל-296 מיליון שקל למרות החשש כי הפסדים של איש העסקים אליעזר פישמן בהימורים על הלירה הטורקית יאלצו את הבנקים להגדיל במידה ניכרת את ההפרשה הזו. ככל הנראה החשיפה של הבנק למקרה היתה נמוכה יותר מאשר של הבנקים האחרים. התשואה על ההון של הבנק הגיעה במחצית השנה הראשונה ל-23.9% בחישוב שנתי לעומת 21.1% במחצית המקבילה של השנה.

ההכנסות מעמלות תפעוליות, שם הקוד לעמלות שהבנק גובה על הפעוולות שהא מבצע, עלו ב-18% ל-מיליארד שקל. ההוצאות על המשכורות שקשורות גם למחירי המניה שריחפה במחירי שיא ברבעון השני בגלל האופציות שמחולקות לבכיריה ושנגזר גם מהרווח, טיפסו ב-7% ל-1.04 מיליארד שקל.

הרווח ממגזר משקי הבית עלה ב-41% ל-123 מיליון שקל. הרווח מהמגזר העסקי תרם רווח נקי של 175 מיליון שקל - 23% יותר מהרבעון מהתקופה המקביל. הרווח הנקי של הבנק בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-1.84 מיליארד שקל - גידול של 21% לעומת התקופה המקבילה.

הרווח הגדול במחצית נבע גם מרווח של 559 מיליון שקל שנרשם ברבעון הראשון של השנה בגין מכירת הקרנות לפ.ק.ן. ומכירת מניות חברת מבני תעשייה. במחצית השנה הראשונה של 2005 נהנה הבנק מרווח של 552 מיליון שקל בגין מכירת מרבית החזקות בנק סיגניצ'ר ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully