וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר יורד ל-4.357 שקלים

טל לוי

17.8.2006 / 15:38

סיטיגרופ: "אם המלחמה היתה חייבת לפרוץ, הרי שמבחינה כלכלית בלבד מדובר בעיתוי טוב שכן המשק הישראלי במצב מצוין"

הדולר מוסיף להיחלש גם היום, והוא מאבד בשעה זו 0.25% לרמה של 4.357 שקלים - נמוך ב-0.7% משערו ערב חטיפת שני החיילים שהובילה למלחמה בגבול הצפון. היורו מוסיף 0.35%, לרמה של 5.603 שקלים.

הדולר ממשיך את הזחילה שלו למטה והוא נחלש מדי יום בשיעורים קלים", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בסיטיגרופ, ניל קורני. "המלחמה נגמרה והכלכלנים מדברים על אובדן תוצר של 1%-0.5%, שאינו חריף במיוחד. בסך הכל המצב נראה מצוין: הדולר חלש בעולם ותומך בשקל, המניות עולות,
הריביות בארה"ב יורדות והשווקים המתעוררים במגמה חיובית. במידה שמגמות אלה ימשכו, אין סיבה שהדולר לא יגיע גם לרמה של 4.30 שקלים.

קורני מציין כי הדולר אמנם נחלש בעולם, אך אין התאמה מלאה בין המגמה בישראל לבין התנהגותו של הדולר מול שאר המטבעות בעולם. בימים כתיקונם, קיים מתאם חזק בין התנהגות הדולר בעולם להתנהגותו בישראל, אולם המתאם הזה נשבר ברגע שמתרחש אירוע מיוחד, כמו הלחימה בחודש האחרון. קורני מזכיר כי המשקיעים הזרים לא ברחו במצב של לחימה, וברור כי כאשר המצב משתפר הזרים לא יצאו.

"עד כמה שזה מצער לומר, במידה שהמלחמה היתה חייבת לפרוץ מתישהו, הרי שמבחינה כלכלית בלבד מדובר בעיתוי טוב שכן המשק הישראלי במצב מצוין, והוא נכנס ללחימה עם חוסן כלכלי טוב", אומר קורני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully