וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי-טפחות: עלייה של 95% ברווח ל-287 מיליון שקל

שרון שפורר

17.8.2006 / 12:36

התשואה על ההון ברבעון זינקה ל-26.9%. יחלק דיווידנד לראשונה מזה שנתיים וחצי

בנק המזרחי טפחות מפרסם היום דו"ח טוב לרבעון השני של השנה. אחד האנליסטים בשוק אמר היום כי זה אולי לא הדו"ח המרשים של בנק הפועלים אבל אלו הן בהחלט תוצאות מכובדות.

הרווח הנקי של הבנק במחצית הראשונה של 2006 הגיע ל-340 מיליון שקל בהשוואה ל-247 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 37.7%. רווח זה מבטא תשואה להון עצמי של 15.1% לעומת 12.3% לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני הסתכם הרווח הנקי ב-287 מיליון שקל לעומת 147 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 95.2%, המבטא תשואה להון העצמי של 26.9%.

לגידול ברווח תרמו כמה גורמים, ביניהם עלייה של 37 מיליון שקל או 4.1% ברווח מפעילות מימון לפני הפרשה לחובות מסופקים, הנובעת בעיקר מגידול בפעילות השוטפת ומגידול בגביית ריבית בגין חובות בעייתיים וגידול בעמלות פירעון מוקדם של משכנתאות ובנוסף, תרמה לגידול גם עלייה של 78 מיליוני שקלים חדשים, כ-14.4% בהכנסות התפעוליות, שנבעה ברובה מגידול בהכנסות מעמלות ניירות ערך ומעמלות מפעילות במטבע חוץ וגידול ברווחים מהשקעות במניות.

מצד שני, קיזזו את העלייה, הוצאה של 14 מיליון שקל, שנבעה מהשפעה טכנית של רישום חשבונאי של נגזרים, מגידול של 53 מיליוני שקלים, כ-41.7%, בהפרשה לחובות מסופקים, שנובע בעיקר, מיישום ההנחיות שנקבעו בחוזר בנק ישראל לעניין אופן חישוב ההפרשה לחובות מסופקים בגין אשראי לדיור (משכנתאות) מהפרשה לפנסיה ולפיצויים בסך 208 מיליוני שקלים; ומגידול של 72 מיליוני שקלים, כ-8.1%, בהוצאות תפעוליות בנטרול ההפרשה לפנסיה ולפיצויים בגין תכנית לפרישה מרצון.

הבנק דיווח גם על ירידה בההפרשה לחובות מסופקים ברבעון שני ל-61 מיליון שקל מ-74 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 17.6%.

במקביל לפרסום התוצאות החליט דירקטוריון הבנק על תשלום דיווידנד בסך של 125 מיליון שקל לראשונה זה שנתיים וחצי. היום הקובע יהיה ב-29 באוגוסט ואחריו תסחר המניה ללא הזכות לדיווידנד.

מנכ"ל בנק המזרחי אלי יונס אמר היום, כי התוצאות המצוינות שהבנק מציג משקפות גידול בכל תחומי הפעילות, ובכלל זה בפעילות המימון, בהכנסות מעמלות ועוד.

עוד הוסיף, כי "תוכנית הפרישה מרצון לעובדים, שבגינה רשם הבנק הוצאה של 208 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, מהווה השקעה אסטרטגית שתחזיר את עצמה בתוך שנים מעטות, ותסייע לבנק לייעל את פעילותו באופן משמעותי ולהגדיל את היחס שבין הכנסות להוצאות".

יונס ציין, כי ההחלטה לחלק דיווידנד, לראשונה מזה כשנתיים וחצי, עולה בקנה אחד עם המדיניות שהתקבלה באחרונה בדירקטוריון הבנק, ומהווה איתות חשוב לבעלי המניות ולמשקיעים, כי ההנהלה מחויבת להמשיך וליצור ערך ממשי להשקעתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully