וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בירידות קלות

אסף רותם

20.8.2006 / 17:25

רבינטקס זינקה בכ-7% לאחר שזכתה בנתח מפרויקט עם צבא ארה"ב. אקסלנס עלתה 2% בעקבות דו"חות טובים

לאחר העליות החדות בשבוע שעבר, התנהל המסחר המשועמם בתל אביב באופן יציב למדי. ללא דו"חות מהותיים שידרבנו את המסחר בכיוון כזה או אחר, ללא הכוונה מחו"ל - השווקים בעולם סגורים היום כבכל יום ראשון - וללא פעילות המשקיעים הזרים, הירידות הקלות בפתיחה התחלפו בעליות קלות ששבו לירידות. בסיום ננעלו המדדים בסמוך לרמות הפתיחה: מדד מהעו"ף סיים בירידה זעומה ל-819.7 נקודות, בעוד מדד ת"א 100 איבד כ-0.2% ל-836.61 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-809 מיליון שקל.

את שבוע המסחר הקודם נעלה הבורסה ביום חמישי בעליות של כ-2%, שהשלימו זינוק שבועי של יותר מ-5% על רקע דו"חות טובים שפירסמו החברות. נראה כי הבורסה תתקשה לשחזר את עליות השבוע האחרון. זאת, למרות רוח גבית נוספת לשוק המניות שמגיעה מארה"ב. מדד נאסד"ק, חבול חששות הריבית, טיפס אף הוא ב-5% בשבוע שעבר.

עוד בשורות חיוביות מארה"ב נוגעות לזירת המקרו. המשק הישראלי זכה לתמיכה תמוהה כאשר בניגוד להורדת תחזיות הצמיחה מצד הכלכלנים המקומיים, החליטו ב"אקונומיסט" דווקא להעלות את תחזית הצמיחה של ישראל מ-4.1% ל-4.5% השנה ול-3.6% ב-2007.

מנגד, מתרבים הדיבורים על קיצוץ בתקציב, פעולה אשר עשויה לפגוע בצמיחת המשק, במקביל למסר החיובי על שמירת מסגרתו.

עם זאת, קיצוצים אינם הדבר היחיד שעשוי להעיב על המגמה החיובית בשבוע הקרוב. אמש דווח על הרוגים ראשונים לצה"ל מאז הפסקת האש בפעולה בבעל בק. ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, ומזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, כינו את פעולת צה"ל הפרה של הסכם הפסקת האש. לעומתם, טען שר הביטחון, עמיר פרץ, כי לא מדובר בהפרה של ההסכם.

מעבר לחדשות העולמיות, מהמזרח התיכון ומחוצה לו, ממשיכות החברות בתל אביב את חזרתן לדיווחים שוטפים. וכאשר החברות הגדולות נכנסות לשתיקה שאופיינית לסוף אוגוסט, באה שעתן של החברות הקטנות יותר. יצרנית המיגון הבליסטי רבינטקס זינקה בכ-7.1% ובמחזור גדול לאור זכייתה בחוזה משמעותי עם צבא ארה"ב. החברה תספק קסדה בליסטית מדגם מתקדם כאספקה ראשונית בסך של 1.9 מיליון דולר. חשוב מכך, החברה ציינה, כי היא רואה בהזמנה זו אישור לזכייתה בפרויקט שהיקפו הכולל הוא 250 מיליון דולר למשך כחמש שנים. הנתח של רבינטקס בעסקה אמור לעמוד על כרבע מסך היקפה.

מניות הבנקים מתקשות להמשיך את המגמה מהשבוע שעבר, אז טיפס מדד הבנקים בכ-7.3%. מניית הפועלים ריכזה את המחזור הגדול ביותר עם עלייה של כ-0.3%. מניית דיסקונט ירדה בשיעור זהה בעוד שלאומי דווקא איבדה כ-0.8%. לאומי הוא הבנק היחיד שעדיין לא פירסם את דו"חותיו, וצפוי אף הוא להציג נתונים מרשימים, שעשויים לעזור למניות הבנקים בריצתן מעלה.

עוד במגזר הפיננסים, העמדה הדומיננטית של החברה בתעודות הסל הזניקה את הרווח הנקי של בית ההשקעות אקסלנס נשואה בכ-45% ל-16 מיליון שקל. בתגובה, עלתה מנייתה של אקסלנס ב-2.1%.

כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, השילה כ-1.2% לאחר שדיווחה, כי הרווח הנקי ברבעון השני של 2006 עלה ב-3.7% והסתכם ב-55 מיליון שקל. נראה כי לא הדו"חות הם שהובילו לירידות, אלא האזהרה לגבי המשך השנה בעקבות המלחמה בצפון. החברה ציינה, כי המלחמה עשויה להשפיע על המצב העסקי ועל התוצאות הכספיות של החברות שבהן יש לה אחזקות.

אפריקה ישראל איבדה 0.8% לאור פרסומים כי איבדה עסקה גדולה בגלל המלחמה בצפון. טבע נפלה ב-1.5% על רקע פער שלילי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully