וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים במגעים לרכישת 50% מבנק השקעות בארה"ב ב-50 מיליון דולר

הארץ

31.7.2001 / 7:13

כך גילה לו רניירי, מבעלי הבנק; הכוונה לרכוש בנק השקעות קשורה באסטרטגיה של הבנק להרחיב את פעילותו בחו"ל, כדי להגדיל את פוטנציאל הצמיחה

מאת עמית שרביט

בנק הפועלים מנהל מגעים לרכישת בנק השקעות בארה"ב; מקורב לקבוצת בעלי השליטה, אמר כי מדובר ברכישת 50% מבנק השקעות תמורת כ-50 מיליון דולר. מקור נוסף אמר ל"הארץ" כי המגעים לרכישת בנק ההשקעות נמצאים בשלב מתקדם, אבל עם זאת, לדבריו, העסקה עדיין לא סגורה.

הכוונה לרכוש בנק השקעות קשורה באסטרטגיה של הבנק להרחיב את פעילותו בחו"ל, כדי להגדיל את פוטנציאל הצמיחה; רכישת בנק השקעות תשלים את הפעילויות האחרות של הפועלים בחו"ל (למשל בנק סיגניצ'ר).

המוגבלת הייפריון שהשתתפה ברכישת השליטה בבנק הפועלים ב-97', אמרו בראיון לשבועון הניו יורקי "קריינס" ביום חמישי שעבר, כי הבנק בוחן את האפשרות לרכוש מוסד לשירותים פיננסיים בארה"ב; רניירי ושי מחזיקים בכ-2.9% ממניות הבנק. שי מכהן בדירקטוריון של בנק הפועלים ומשמש יו"ר בנק סיגניצ'ר.

בנק סיגניצ'ר, חברה בת בבעלות מלאה של בנק הפועלים, החל לפעול בניו יורק לפני כשלושה חודשים, וחנך 6 סניפים עד כה. שי אמר בראיון כי הפועלים השקיע עד כה 60 מיליון דולר בסיגניצ'ר. הפועלים פירסם בעבר כי ההון העצמי הראשוני של הבנק הוא 42 מיליון דולר. שי הוסיף כי הפועלים יתמוך ככל יכולתו בסיגניצ'ר.

בראש סיגניצ'ר, המעסיק 150 עובדים, נמצא ג'ו דיפאולו, שניהל בעבר את חטיבת שירות הלקוחות הקמעוניים והפרטיים בבנק ריפבליק.

חלק גדול מעובדי ריפבליק, שנרכש בעבר על ידי HSBC מידי משפחת ספרא, עברו לסיגניצ'ר, ובהם בכירים כמו דיפאולו וג'ון טימברלנד, שניהל את החטיבה לשירותים פיננסיים. "קריינס" גרס כי עקב זאת החלו באחרונה גם חלק גדול מלקוחות ריפבליק לעבור לסיגניצ'ר.

לטענת "קריינס", HSBC תבע את סיגניצ'ר ואת בכיריו, בניסיון למנוע מהם לפנות ללקוחות הישנים של ריפבליק. דובר סיגניצ'ר מסר כי הייתה התדיינות משפטית בעניין והושגו הבנות המנוסחות בימים אלה; דובר HSBC סירב להגיב. בנק הפועלים סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully