וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס חייבת להגיש את דו"חות 2005 עד ספטמבר

שירלי יום-טוב

20.8.2006 / 11:41

המועד החדש תקף גם עבור ורינט ואולטיקום. במידה והחברות לא יעמדו במועד המניות ימחקו מהנאסד"ק

יום שישי, ה-18 באוגוסט, היה המועד האחרון שבו היו אמורות החברות מקבוצת קומברס טכנולוג’י להגיש את דו"חותיהן המורחבים לשנת 2005 ולרבעון הראשון של 2006. אולם תהליך הבדיקה של הקצאות האופציות בקומברס ואולטיקום בעשור שבין 1991 ל-2001 עוד לא הסתיים, והחברות עדיין לא פירסמו מסקנות חותכות לגבי העניין, כך שהיה ברור כי גם מועד זה לא יתממש. ביום שישי כבר הודיעה קומברס טכנולוג'י כי היא מקבלת מהנהלת הנאסד"ק ארכה נוספת להגשת הדו"חות, עד ה-25 בספטמבר. זהו המועד האחרון שבו צריכות החברות לעמוד, ואם הן לא יצליחו להגיש את הדו"חות הנדרשים עד אז, הן יימחקו ממסחר בנאסד"ק זמן קצר לאחר מכן.

אי הגשת דו"חות בזמן היא הפרה של תנאי הסף למסחר בבורסת נאסד"ק. אם יימחקו החברות ממסחר בה, הן ייסחרו ברשימת הפינק שיטס (Pink Sheets), המאופיינת בכללי פיקוח רופפים על החברות ומסחר "איכותי" פחות מאשר בבורסות מובילות כמו נאסד"ק. למשל, בפינק שיטס קיים פער גדול יותר בין שערי ה-bid (שער קנייה) ל-ask (שער מכירה) - מה שעשוי לצמצם את מספר העסקות המתבצעות במניה. עם זאת, אפשר להזכיר את מקרה מרקורי, למשל, כיוצא מן הכלל. מחיקת מניית החברה מנאסד"ק והמעבר לפינק שיטס לא פגע באיתנותה והיקף המסחר בה היה גדול.

קבוצת קומברס טכנולוג'י כוללת את החברות קומברס, אולטיקום וורינט. שתי הראשונות מסובכות עד צוואר בפרשת אופציות שבמרכזה עומדים שלושה בכירים לשעבר בחברות - קובי אלכסנדר, דיויד קריינברג ו-וויליאם סורין. השלושה התפטרו במאי מכל תפקידיהם בקבוצה ולפני כשבוע וחצי הוגש נגדם כתב תביעה פלילי בו הם מואשמים בעבירות מרמה וזיוף וקשירת קשר לביצוע "מזימת אופציות". קריינברג וסורין התייצבו למעצר ביום הגשת כתב האישום ושוחררו בערבות של מיליון דולר כל אחד. אלכסנדר מוגדר "נמלט" על ידי ה-FBI, והוא חשוד גם בהלבנת הון על ידי העברת 56 מיליון דולר מהונו לחשבונות בישראל.

במרכז הפרשה עומדת החברה הבת קומברס, אך לפי כתב תביעה שהוגש על ידי הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) גם באולטיקום בוצעו עבירות החל משנת 2000, בהובלת קריינברג, לשעבר סמנכ"ל הכספים בקבוצה, וסורין, מזכיר החברה בכל שנות קיומה.

המשחק בתאריכי הענקת האופציות (בקדייטינג) גרם לכך שכל הדו"חות של קומברס ואולטיקום בעשור ההוא אינם נכונים. החברות רשמו הוצאות שמתבררות כעת כנמוכות בהשוואה להוצאות שהיו צריכות להירשם בפועל, מכיוון שהוענקו אופציות "בתוך הכסף" (כלומר, כאלו שמחיר המימוש נמוך ממחיר המניה בשוק). כתוצאה מכך נאלצות קומברס טכנולוג'י ואולטיקום לתקן את הדו"חות הכספיים בכל השנים הללו.

גם ורינט מועמדת למחיקה משום שלא הגישה דו"חות בזמן. עם זאת, עד כה ידוע כי החברה אינה מסובכת בפרשה מאותן סיבות, אלא בגלל שכמה מאות מעובדיה היו בעבר עובדי קומברס, וקיבלו ממנה אופציות שיש לתמחרן מחדש ולתקן בהתאם את הדו"חות. דן בודנר, נשיא ומנכ"ל ורינט, אמר בשבוע שעבר ש"בוורינט אין בקדייטינג".

קומברס נסחרת לפי שווי שוק של 4.3 מיליארד דולר בעקבות צניחה של 27% ממארס האחרון, עת התפוצצה פרשת האופציות. מניית ורינט איבדה 12% בלבד באותה תקופה, בשל תיקון חד עם עלייה של 29% מסוף יוני. אולטיקום, הנסחרת לפי שווי שוק של 435 מיליון דולר, איבדה כ-7% בלבד, גם היא בעקבות תיקון חד בשלושת החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully