וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה בהיקפי הפרסום במלחמה

איילה צורף

20.8.2006 / 17:16

מקאן אריקסון ספג ירידה של 45% ל-4.5 מיליון דולר. באומן-בר-ריבנאי ירד ב-41%. שלמור-אבנון-עמיחי ואדלר-חומסקי איבדו 31%

"תעשיית הפרסום מדממת", "ספגנו ירידה של עשרות אחוזים בפעילות בחודש המלחמה", "לא נוכל להמשיך כך לאורך זמן". אלו הם רק חלק קטן מההתבטאויות של בעלי משרדי הפרסום הגדולים והבינוניים בחודש המלחמה בעת שניסו להמחיש עד כמה נפגעה התעשייה שבה הם פועלים.

כעת, מגיעים המספרים שממחישים יותר מכל את הירידה החדה בפעילות, ירידה שהשפיעה בראש ובראשונה על משרדי הפרסום עצמם אבל גם על השותפים שלהם לתעשיית הפרסום - זכייניות הטלוויזיה המסחרית, בעלי העיתונים, אתרי האינטרנט, הרדיו ותעשיית שילוט החוצות.

ארבעת משרדי הפרסום הגדולים בישראל ספגו ירידה חדה בפעילות. מקאן אריקסון נאלץ להתמודד עם הירידה החדה ביותר מבין הרביעייה: ירידה של 45% מ-7.9 מיליון דולר מ-12 ביולי עד 13 באוגוסט ב-2005 לעומת 4.3 מיליון דולר בלבד בתקופה המקבילה ב-2006 - ימי המלחמה בצפון. את הבדיקה ערכה חברת יפעת בקרת פרסום, המודדת את היקפי הפרסום במדיות השונות, בטלוויזיה, בעיתונות וכדומה.

אחריו בדירוג וגם בסדר הנפגעים, נמצא באומן-בר-ריבנאי, שירד ב-41% בהיקף הפעילות לכדי 3.6 מיליון דולר. אף אחד מהמשרדים לא איבד לקוח משמעותי וחריג בהיקפו בתקופה זו והירידה החדה מציגה החלטות של מרבית המפרסמים, הלקוחות שלהם, לצנן או להקפיא לחלוטין את תקציבי הפרסום.

שלמור-אבנון-עמיחי ספג ירידה של 31% בהיקף הפעילות, ואילו אדלר-חומסקי, ירד בהיקף דומה. מבין יתר המשרדים, הגדולים והבינוניים, נאלצו יורו תל אביב, גליקמן-נטלר-סמסונוב, גלר-נסיס, פובליסיס-אריאלי וזרמון-גולדמן להתמודד עם ירידה של כ-50% בפעילות שלהם. עבור יורו ת"א, מדובר אף בירידה קשה יותר - בשיעור של 74%.

עבור משרדים בסדר גודל שכזה, הפגיעה היא קשה מאוד - פגיעה אנושה יותר מאשר למשרדים כמו מקאן, באומן או אדלר. המשרדים הגדולים יכולים להתמודד עם חודש אחד קשה, ואפילו יותר מכך. הם חיים מעמלות גבוהות יחסית שמשלמים להם אמצעי המדיה, ומרוויחים עשרות מליוני שקלים בכל שנה.

בסך הכל, ירד היקף הפעילות של 20 משרדי הפרסום הגדולים ב-30% בתקופה זו. השניים הבולטים שזכו להגביר את היקפי הפעילות שלהם הם גיתם, שלקוח גדול שלו - שופרסל - הכפיל את תקציב הפרסום שלו וערך קמפיין חיבוקים ותמיכה רחב למען תושבי הצפון. גיתם עלה ב-13% ל-3.1 מיליון דולר. יהושע, שפרימור - לקוח בודד שלו החליט להמשיך לפרסם כרגיל, ואף בהיקף מוגבר יותר - פרימור - הקפיץ את היקף הפעילות של המשרד ב-30%, בניגוד גמור למגמה בתעשייה. גם בזק, לקוח המשרד, שניהל קמפיין מחבק לקייטנת ילדים, סייעה לגידול זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully