וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד 0.5%

טל לוי

21.8.2006 / 17:18

אלביט מערכות עלתה ב-3.8% והחברה הבת תדיראן קשר זינקה ב-4.7%. רבינטקס עלתה ב-3.6% והשלימה עלייה של 57% בחודש

ירידות שערים נרשמו היום בבורסת תל אביב: מדד המעו"ף איבד 0.5% וננעל ברמה של 815.72 נקודות ומדד ת"א 100 איבד 0.6% וננעל ב-831.88 נקודות. יציבות נרשמה בשוק הסולידי. מחזורי המסחר היו נמוכים במיוחד והסתכמו ב-750 מיליון שקל בלבד.

שני נתונים טובים הגיעו בימים האחרונים מהעולם: הראשון הוא העלאת תחזית הצמיחה של ישראל מ-4.1% ל-4.5% השנה, מצד מגזין ה"אקונומיסט". הנתון השני הוא הודעת הממשל האמריקאי ביום שישי, כי יפעל להארכת הערבויות שהוא מעניק לישראל בשלוש שנים - עד 2011. בכך, נעתר הממשל לבקשה שהגישה ישראל זמן רב לפני פרוץ הלחימה בצפון, לפני כשנה.

הממשל העניק את הערבויות ב-2003 לאיגרות חוב בהיקף 9 מיליארד דולר שתנפיק ישראל בארה"ב. הערבויות ניתנו בתחילה לשנים 2006-2003 וב-2004 הוארכו עד ל-2008. בשל מצבה הכלכלי האיתן, ניצלה ישראל עד עתה רק 4.4 מיליארד דולר מהערבויות.

לעומת נתונים אלה, הודיע בנק ישראל כי המדד המשולב הבוחן את התרחבות הפעילות הכלכלית בישראל עלה בחודש יולי ב-0.2% בלבד - מחצית מהעלייה שנרשמה בחודש יוני. נתוני יולי מושפעים מהלחימה בצפון שפרצה ב-12 בחודש זה.

כך או כך, באוצר ממשיכים לתור אחר מקורות למימון הלחימה בצפון. אתמול הודיעו במשרד האוצר, כי ההפחתה המתוכננת במס הכנסה תתבצע כסדרה, וכי המס יופחת בתוך שלוש שנים ל-44% לעומת 49% כיום. כלכלנים העריכו השבוע, כי על הממשלה לממן את המלחמה באמצעות הגדלת הגירעון ובמקביל, לגייס כסף מהשוק המקומי או מחו"ל. הערכה נוספת שנשמעה בימים האחרונים היא כי המשק נכנס ללחימה במצב מצוין ועם עודפים גדולים, כך שנטל המימון אמנם גדול, אולם לא בלתי אפשרי.

מגמה מעורבת נרשמה במניות הבנקים הגדולים: הפועלים איבדה 0.6% ולאומי הוסיפה 0.2%.

אלביט מערכות עלתה ב-3.8% במחזור השני בבורסה (68 מיליון שקל). קולסמן, החברה הבת של אלביט מערכות, שותפה ביחד עם חברות נוספות שמובלות על ידי חברת בואינג להתמודדות במכרז לאבטחת שדות תעופה בארה"ב בהיקף כולל של 2 מיליארד דולר. כך מדווח אתר האינטרנט Union Leader. החוזה אמור להיות למשך תקופה של שלוש שנים עם אופציית הערכה לשלוש שנים נוספות ויכסה את מעברי הגבול עם מקסיקו וחלק ממעברי הגבול עם קנדה. החברה הבת, תדיראן קשר, סיימה בעלייה של 4.7%.

בנוסף, החברה הבת, אלישרא, דיווחה הבוקר כי זכתה בחוזים בהיקף כספי כולל של כ-7 מיליון דולר לאספקת מערכות לוחמה אלקטרוניות. במסגרת זו, זכתה החברה בחוזים לאספקת ציוד לוחמה אלקטרוני מסוג RWS - Radar Warning System לחברת EADS CASA ובחוזה נוסף לאספקת ציוד לוחמה אלקטרוני המיועד להתקנה במסוקים מסוג Sikorsky S-92, אותם יספק התאגיד לחיל האוויר הקוריאני.

טבע איבדה 1.2%. האזילקט, התרופה האתית של טבע לטיפול בפרקינסון, אושרה לשיווק גם בקנדה על ידי רשויות הבריאות המקומיות. האזילקט תהיה זמינה בשוק הקנדי החל מהחודש הבא. עד היום זמינה האזילקט לשיווק ב-19 מדינות, כאשר האחרונה שבהן היא ארה"ב - בה ניתן היה לרכוש את התרופה רק מהחודש שעבר.

בזק ירדה ב-0.5%. הבוקר פורסם ב-TheMarker, כי מתגבשת תוכנית פרישה בין הנהלת החברה לבין ועד העובדים. על פי התוכנית, יזכה כל עובד שיפרוש בסכום נאה של 1.7-1.5 מיליון שקל בממוצע. התוכנית תיפרש על פני 7-6 שנים, ותכלול הסכמה של ועד העובדים שלא להתערב עוד באף החלטה ניהולית בחברה.

מניית פטרוכימיים צנחה ב-6.1%. החברה פירסמה היום דו"ח המשקף ירידה של 2% במכירות שהסתכמו ב-249.1 מיליון שקל. הרווח הנקי נחתך ביותר מ-55% ל-10.5 מיליון שקל. אולי חשוב מכך, בפטרוכימיים ציינו כי גם הרבעון השלישי צפוי להיות גרוע בעקבות המלחמה, שבעקבותיה נאלצה החברה להשבית את מפעליה בחיפה למשך רוב ימי המלחמה. פטרוכימיים מציינת כי בעקבות זאת היא צפויה לסיים את השנה בהפסד.

מבני תעשייה עלתה ב-0.6%. הכנסותיה של חברת הנדל"ן עלו ברבעון השני של 2006 ב-29% ל-183.5 מיליון שקל. מבני תעשייה השלימה במהלך המחצית הראשונה של 2006 את מכירת המרכז המסחרי בעיר וויניפג שבקנדה תמורת 314 מיליון שקל וברווח של 88 מיליון שקל - כך שהרווח הנקי הסתכם ברבעון השני של 2006 ב-47 מיליון שקל לעומת הפסד של 5.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

יצרנית ציוד המיגון רבינטקס הוסיפה היום עוד 3.6% והיא משלימה בכך עלייה של 57% בחודש אחד. החברה נבחרה אתמול לספק קסדה בליסטית מדגם מתקדם באספקה ראשונית בסך של 1.9 מיליון דולר. חשוב מכך, רבינטקס ציינה כי היא רואה בהזמנה זו אישור לזכייתה בפרויקט שהיקפו הכולל הוא 250 מיליון דולר, למשך כחמש שנים. עם זאת, רבינטקס לא זכתה לבדה בחוזה, אלא עם עוד שלוש שותפות. מהנהלת החברה נמסר כי היא מצפה שההכנסות יתחלקו פחות או יותר שווה בשווה בין השותפות, כך שהחברה צפויה לרשום הכנסות של כ-60 מיליון דולר בפרק הזמן האמור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully