וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות העלתה את המלצת הקנייה לשופרסל

יורם גביזון

21.8.2006 / 9:03

האנליסטית עדנה ברנר: תוצאות הרבעון השני מוכיחות ששופרסל יודעת לנצל את כוח הקנייה שהושג בזכות רכישת קלאבמרקט

תוצאות הרבעון השני מוכיחות ששופרסל יודעת לנצל את הסינרגיזם ואת כוח הקנייה שהושג בזכות רכישת קלאב מרקט - כך מעריכה אנליסטית בבית ההשקעות פסגות אופק, עדנה ברנר.

ברנר סבורה שהתוצאות מבשרות על מהפך בביצועיה של שופרסל ומעלה את המלצתה מתשואת שוק לתשואת יתר, ואת מחיר היעד למניה מ-13.1 שקל ל-15.6 שקלים. כלומר, ב-16% מעל מחיר הבורסה של המניה.

ברנר מעריכה שלמרות השיפור 2006 עדיין אינה מייצגת את רווחיותה של שופרסל לצורך הערכת שווי, שכן קלאב מרקט לא מוזגה במהלך כל השנה והחברה נאלצה לסגור ולהעביר חלק מהסניפים. בנוסף, להערכתה, שופרסל טרם מיצתה את פוטנציאל הסינרגיה עם קלאב ותרוויח ב-168 2007 מיליון שקל במחזור של 8.7 מיליארד שקל, לעומת רווח של 133 מיליון שקל במחזור של 8.5 מיליארד שקל ב-2006.

ברנר מסבירה את השיפור בתוצאות בעובדה שבמאי 2006 נחתמו הסכמים חדשים עם 482 ספקים ל-2006 שבהם שיפרה את תנאי הסחר. הסכמים אלה הם הסיבה לעלייה בשולי הרווח שעליה דיווחה שופרסל ברבעון השני של 2006.

ברנר סבורה ששופרסל הצליחה בהשקה של הפורמטים החדשים, כפי שמוכיחה העלייה של 11.4% לעומת הרבעון המקביל ב-2005. שופרסל מפעילה כיום 29 סניפי שופרסל דיל, שמתוכם שלושה סניפי קלאב מרקט שהוסבו, ובנוסף, 30 סניפי שופרסל ביג שמהם שמונה סניפי קלאב מרקט שהוסבו.

במקביל, החלה שופרסל בהסבת חנויות לתת הרשת שופרסל שלי, שנמצאים במרכזי הערים. שופרסל דורשת מספקיה הנחה של 15% למשך שישה חודשים בגין ההסבה. הנחה זו צפויה לחסוך לשופרסל עשרות מיליוני שקלים. ברנר צופה התפתחות מאבקים בין שופרסל לבין ספקיה בגין דרישה זו, שצפויה לכלול גם את הסבת סניפי קלאב מרקט העירוניים לתת הרשת החדשה.

שופרסל חתמה ביולי 2006 על הסכם בדבר הנפקת כרטיס אשראי ללקוחותיה וללקוחות כל הבנקים בשיתוף חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, שתחזיק ב-13.5%. בשאר תחזיק שופרסל, כאשר קיימת אפשרות שחלקים מאחזקתה של שופרסל יימכרו.

מהלך זה, שנעשה במקביל להשקת כרטיס אשראי של רשת ריבוע כחול, יאפשר לשופרסל דריסת רגל בתחום האשראי הצרכני, בדומה לקמעוניות עולמיות, כדוגמת טסקו וול-מארט ומרקס אנד ספנסר. האשראי יינתן על ידי שופרסל ולאומי קארד, וישמש את לקוחות הרשת כאשראי חוץ-בנקאי בריבית נמוכה מהריבית הבנקאית. הסליקה תתבצע על ידי לאומי קארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully