וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה בתוצאות של פטרוכימיים

נתן שבע

21.8.2006 / 10:59

הרווח נחתך בכ-55% ל-10.5 מיליון שקל ברבעון השני. השבתת המפעל בעקבות המלחמה תעביר את החברה להפסד ברבעון הבא


פרויקט ההרחבה של המתקן לייצור פוליפרופילן בכרמל אולפינים ועלייה במחירי חומרי הגלם מעיקים על תוצאות החברה האם פטרוכימיים. מכירותיה של פטרוכימיים - שבשליטת דיוויד פדרמן והמיליארדרים היהודים-רוסים ליאוניד נבזלין, ולדימיר דובוב ומיכאל ברודנו, ושמחזיקה ב-50% בכרמל - נשחקו בכ-2% ל-249.1 מיליון שקל. הרווח הנקי נחתך ביותר מ-55% והסתכם ב-10.5 מיליון שקל. גם הרבעון השלישי צפוי להיות גרוע בעקבות המלחמה שבעקבותיה נאלצה החברה להשבית את מפעליה בחיפה למשך רוב ימי המלחמה. פטרוכימיים מציינת כי בעקבות זאת היא צפויה לסיים את השנה בהפסד.

עם זאת, עצירת חלק מהייצור הגיעה עוד קודם למלחמה. כרמל אולפינים נמצאת בתהליך הרחבת מתקן הפוליפרופילן ולצורך זאת עצרה את הייצור במתקניה בחודש יוני השנה. בעקבות זאת, אמנם קטנו מכירות החברה ברבעון, אבל ההרעה בתוצאותיה של החברה גדולה הרבה יותר בשורת הרווח הגולמי. הרווח הגולמי צנח ב-46% ל-27.7 מיליון שקל ושיעורו מסך המכירות ירד ל-11% לעומת 20% ברבעון המקביל. התייקרות הייצור קשורה לירידה בכמויות המכירה, לעליית מחירי חומרי הגלם ולעלייה בהוצאות הקבועות.

הרווח התפעולי של החברה נחתך בעקבות זאת ב-62% ל-14.8 מיליון שקל. מה שמציל מעט את השורה התחתונה של פטרוכימיים הוא בעיקר קיטון בהוצאות המימון שהסתכמו בכ-700 אלף שקל לעומת 10.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אז נרשמו עסקות הגנה בגין פרויקט הרחבת המפעל.

במהלך הרבעון השני רכשה פטרוכימיים את השליטה בסקיילקס בתמורה ל-165 מיליון דולר, עסקה שהושלמה ברבעון השלישי. גורמים העריכו עם הריכשה כי סקיילקס שבקופתה כ-245 מיליון דולר עשויה לשמש את החברה לביצוע השקעות ענק בענף התעשייה.

פטרוכימיים, שפירסה תוצאותיה אתמול בערב, מגיבה לתוצאות בירידה של 4% ומשלימה נפילה של 14% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully