וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו עלתה ב-2.4% משפל של 16 שנים בעקבות התאוששות במניות הטכנולוגיה

דפנה מאור

31.7.2001 / 10:10

NEC הודיעה כי תפסיק לייצר שבבי זיכרון ותקצץ אלפי משרות, ומנייתה זינקה ב-7%; בהונג קונג אופטימיות בעקבות התאוששות בתחום הנדל"ן

מניות הטכנולוגיה הובילו את בורסות אסיה לעליות שערים. בורסת טוקיו התרוממה משפל של קרוב ל-16 שנים במה שעשוי להיות תיקון טכני. ביפאן דיווחה הממשלה כי האבטלה ביוני שמרה על שיעור שיא של 4.9%. תוכניות הרפורמה של רה"מ קואיזומי עלולות להוביל לאבטלה חריפה יותר, חוששים רבים. טוקיו נסגרה בעלייה של 2.4%; קוריאה עלתה ב-1.5%; בהונג קונג עולה מדד האנג סנג ב-1.6%.

המשבר בענף השבבים ממשיך לתת אותותיו באסיה: NEC, מיצרניות המחשבים והשבבים הגדולות ביפאן הודיעה כי תפסיק לייצר שבבי זיכרון, תוציא הייצור לקבלני משנה ותקצץ אלפי משרות. אולם כוחות השוק הובילו היום את המגזר כולו לעליות, ומנייתה זינקה ב-7%. טושיבה רשמה עלייה של 3.3%, ופוג'יטסו עלתה ב-5.3%. סוני התאוששה מנפילה של 7% אתמול ועלתה היום ב-5.5%.

הין אמנם רשם עלייה קלה מול הדולר היום, אולם חולשתו המתמשכת - המטבע איבד יותר מ-8% מול הדולר מתחילת השנה - משחקת לטובת היצואניות. בעקבות זאת נרשמו עליות במניות קיוסרה, בשיעור 3.1%; מניות קאנון, יצרנית המצלמות הדיגיטליות, עלו ב-6.3%, לקראת פרסום הדו"ח החצי שנתי שלה; הונדה עלתה ב-2.2% לנוכח ציפיות כי רווחיה ברבעון הראשון עלו ב-32% בזכות גידול בנתח שוק בארה"ב וביפאן.

בהונג קונג נרשמת עלייה של 1.6% במדד האנג סנג. לאופטימיות תרמו נתונים של הרשות המוניטרית, שאמרה כי היקף המשכנתאות לבתים חדשים עלה ביוני ב-15.1% לאחר שנפל ב-2.6% במאי. מניות הבנקים עלו בעקבות הנתונים: HSBC, הבנק הגדול ביותר באי, עולה ב-2%. חברת האחזקות צ'אונג קונג עולה ב-2.7%.

בקוריאה הובילה סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם, עם עלייה של 2.2%. מחירי השבבים, שצנחו בחודשים האחרונים ופגעו ברווחי יצרניות השבבים, החלו להתייצב. העלייה במניות המוליכים למחצה בוול סטריט בימים האחרונים סייעה אף היא למניות באסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully