וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבטח שמיר: רווח של 5 מיליון שקל בלבד

שרון שפורר

22.8.2006 / 10:54

בסופו של הרבעון השני עמד השווי הבורסאי של השקעותיה הסחירות של מבטח שמיר בליפמן, תפרון גילת סאיטקס דיגל ו-EVS, על 710 מיליון שקל


מבטח שמיר מדווחת היום על תוצאות הרבעון השני של 2005 ועל השנה החולפת כולה. רבעון זה לא כלל רווחי הון ממימוש אחזקות, אבל הוא כלל כמה הודעות חשובות בתחילתו עבור החברה ובכללן הודעה אחת חשובה וחיובית במיוחד - רכישת ליפמן על ידי חברת וריפון ב-800 מיליון דולר - מה שעתיד להניב למבטח שמיר רווח הון של כ-235 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה.

עוד ברבעון החולף בוטלה עסקת רכישת מניות מלח מידי משפחת דנקנר - ביטול שמשמעותו היא שמאיר שמיר לא יהפוך לבעל עניין בבנק הפועלים, בו מלח מחזיקה כ-6%. מבטח שמיר מחזיקה כיום בכ-1% ממניות מלח, ובגין ביטול החוזה על ידי משפחת דנקנר היא קיבלה כ-31.5 מיליון שקל.

מבטח שמיר דיווחה באפריל גם על השקעה של 6 מיליון דולר בחברת מיקרו היט, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה ומוצרים לחימום מים, תמורת 3.8% ממניות החברה. באמצע מאי רכשה החברה מניות נוספות בכ-900 אלף דולר, והגיעה לאחזקה של 4.57% במיקרוהיט. התרחשות אחרונה במבטח שמיר בסופו של רבעון זה היתה הקצאה שביצעה עבור ארקו החזקות - לשעבר לידר טק - של אג"ח שהמירה למניות בכ-2.5 מיליון דולר.

חסרונם של רווחי ההון מורגשים היטב בדו"חות של מבטח שמיר, שכן הרווח הרבעוני עמד על כ-5 מיליון שקל בלבד מול 43 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. הרווח במחצית החולפת הסתכם ב-48 מיליון שקל, מול כ-90 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד - ועיקרו נבע ממימוש מניות שבח ניהול קופת פנסיה, עסקה שייצרה ברבעון הראשון רווח הון של 40 מיליון שקל.

בסופו של הרבעון השני עמד השווי הבורסאי של השקעותיה הסחירות של מבטח שמיר בליפמן, תפרון, גילת, סאיטקס, דיגל ו-EVS על 710 מיליון שקל מול ערך מאזני של 358 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הדו"חות, הודיעה מבטח שמיר גם על חלוקת דיווידנד של 17.6 מיליון שקל, כשהיום הקובע יהיה ב-5 בספטמבר ולאחריו תיסחר המניה ללא הזכות לדיווידנד. יום החלוקה של הדיווידנד בן 2 השקלים למניה יחול ב-26 בספטמבר.

ההון העצמי של מבטח שמיר עמד בסוף יוני 2006 על 432 מיליון שקל, לעומת 379 מיליון שקל בסוף 2005. קופת המזומנים של החברה הכילה 165 מיליון שקל.

מניות מבטח שמיר איבדו מאז סוף מארס, אז הגיעו לשיא בגובה 80 שקל למניה, כ-15% מגובהן. המניות נסחרות במחיר של 68 שקל, המשקף לחברת האחזקות של מאיר שמיר שווי שוק של 600 מיליון שקל. מאז תחילת השנה ירדו המניות בכ-4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully