וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות מאכזבות לפרוטרום

אסף רותם

22.8.2006 / 11:32

קיטון חד פעמי בהוצאות המס מנע צניחה ברווח הנקי, שהסתכם ב-8.6 מיליון דולר

תוצאות מאכזבות ליצרנית תמציות הטעם והריח לשוק המזון, פרוטרום, שולחות את מנייתה מטה כ-3% במחזור גדול יחסית בשעה זו.

הכנסות החברה גדלו ברבעון השני ב-7.9% ל-72.3 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת שערי החליפין, הציגה פרוטרום גידול של 7.3% בהכנסותיה. חברת Nesse, שרכישתה הושלמה בתחילת השנה, תרמה כ-8.9 מיליון דולר להכנסות פרוטרום ברבעון השני, והיא שעזרה לחברה להציג צמיחה. במקביל, תרמה לצמיחה בהכנסות עלייה במכירות תמציות הטעם, המהווה כשני שליש מפעילות החברה.

מול גורמים אלה סבלה פרוטרום מירידה חדה של מחירי חומרי גלם טבעיים, הנמכרים על ידי החטיבה השנייה שלה, חטיבת חומרי הגלם לתעשיות המזון. לכך היתה השפעה גם על מחירי תמציות הטעם המיוצרות על ידי חטיבת התמציות, שמשתמשת באותם חומרי גלם טבעיים. בשנה שעברה עלו מחירי חומרים אלו בצורה חדה, עקב תנאי מזג אוויר קשים במיוחד באזורי הגידול שלהם. בנוסף, חורף ארוך וקר יחסית באירופה, שנמשך עד לחודש מאי, הביא לדחיית הביקושים למוצרי החברה המשמשים לייצור מוצרים קיציים יותר, כגון משקאות קלים, גלידות ויוגורטים.

התייקרות חומרי הגלם הביאה לכך ששיעור הרווחיות הגולמית ברבעון השני עמד על 36.3% לעומת 40.1% ברבעון המקביל. לשחיקה ברווחיות הגולמית תרמה גם העלייה במחירם של חומרי גלם סינטטיים המשמשים לייצור מוצרי שתי החטיבות, בעקבות התייקרות מחירי האנרגיה והנפט בעולם. למרות זאת, בחברה מעריכים כי השפעות אלו של ירידת מחירי חומרי הגלם הטבעיים הינן בעלות אופי זמני וכי ההתייצבות שחלה לאחרונה במחירם של חומרי הגלם תתרום לשיפור בשולי הרווח של החברה ברבעונים הקרובים.

הירידה ברווחיות הגולמית הביאה גם לירידה חדה ברווחיות התפעולית. זו הסתכמה ברבעון ב-13.4% לעומת 17.2% ברבעון השני של שנת 2005, והובילה לירידה ברווח התפעולי מ-11.6 מיליון דולר אשתקד ל-9.7 מיליון דולר.

למרות הירידה ברווחיות התפעולית, הצליחה פרוטרום לרשום עלייה של 2.2% ברווח הנקי, מ-8.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-8.6 מיליון דולר. אולם, לכך גרם דווקא קיטון חד פעמי בהוצאות המס של החברה, בסכום של כ-1.5 מיליון דולר, שנובע מהסדרי מס שנעשו לאחרונה בגרמניה בעקבות רכישת Nesse. הרעה נרשמה גם בתזרים המזומנים של החברה, שנחתך מ-8.2 ל-6.3 מיליון דולר.

ברבעון הראשון הרוויחה פרוטרום של 8.8 מיליון דולר, תחת מכירות של כ-71 מיליון דולר.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום: "פרוטרום תמשיך להשקיע משאבים רבים למימוש האסטרטגיה העסקית שלה, המורכבת מצמיחה פנימית, מהירה ורווחית של פעילויות הליבה יחד עם רכישות אסטרטגיות של פעילויות וידע בתחומי הפעילות העיקריים שלה וביעדים הגיאוגרפיים האסטרטגיים עבורה. פרוטרום מצויה במגעים עם מספר חברות שהן מועמדות פוטנציאליות מעניינות לרכישה, בעיקר בארצות ושווקים בהם יש לנו כבר פעילות מהותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully